Avatar billede akg Nybegynder
11. august 2008 - 11:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

AutoCAD i VMware Fusion

Hey alle, jeg er en glad ny switcher. og har købt mig en fin starter maskine.

Sort MacBook, 4GB ram. Men da jeg desværre SKAL bruge autocad, er jeg blevet nødt til at installere en virus på min mac (det såkaldte Windows XP). Det er gjort som følgende:

Har lavet en partition med Bootcamp og installeret Windows XP SP3 og AutoCAD ADT 2007. Hvilker virker helt perfekt!

Mit problem ligger i at jeg efterfølgende har installeret VMware Fusion 1.1.2, som også virker helt perfekt... Undtagen når jeg bruger AutoCAD, lige så snart jeg flytter musen ind i selve 'tegnefeltet' bliver den langsom, den er helt normal når jeg flytter den rundt over menuerne... Har prøvet en del forskellige ting, men kan ikke få musen til at virke optimalt i AutoCAD - hvilket er mega trist da det er det eneste Windows program jeg skal bruge.

Håber der er nogle som har en løsning, har kigger lidt på nettet - og jeg er ikke den eneste med cad-problemer
Avatar billede mismis Nybegynder
17. august 2008 - 22:32 #1
ja det gør den garanteret

VMware er til simulering og det kan den også godt
men den lagger gevaldigt bagefter når det gælder grafik
så jeg ville langt fra anbefale dig at køre grafiske programmer den vej

der vil du få langt bedre preformance hvis du høre direkte gennem din bootcamp og booter i xp der.

man kan muligvis også køre det gennem paralleels
men jeg vil tro at en direkte bootcamp køre væsentlig hurtigere

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
17. august 2008 - 22:38 #2
Hej igen jeg har undersøgt det noget nærmere

Parallels kan godt køre autocad hvis det er nødvendigt at køre osx og autocad på samme tid, men det kræver en kraftig mac gerne med mere end 2 giga ram da parallels er ret ram krævende

men preformance messigt vil bootcamp stadig være hurtigere specilt hvis du køre tungere ting i autocad.

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
17. august 2008 - 22:45 #3
du kan også teste hvilken vmware du køre for de nyeste har 3D grafik acceleration
klik virtual mashine,  klik settings, klik display, klik accelerate 3D graphics.

se om du har det slået til
det kan være det du mangler ellers i fusion.
Avatar billede akg Nybegynder
17. august 2008 - 23:39 #4
Jeg har som sagt 4GB ram, og ser ingen forskel om jeg vælger at give windows lov til at bruge 2GB eller 256 ram - det kører lige godt. Heller ingen forskel om jeg tar 3D accelerate on/off.

Men ja, hvis jeg laver en bootcamp partion og starter computeren i Windows så kører det helt perfekt. Men det kræver jo så også at jeg skal have installere office osv. både til mac og windows - for ikke hele tiden at skulle genstarte computeren i forskelligt OS.

Men jeg vil da lige prøve om Parallels kan klare jobbet bedre.
Avatar billede mismis Nybegynder
18. august 2008 - 06:48 #5
ja nogle udtaler at vmware fusion skulle køre hurtigere end parallels
men ja du kan måske have en eller anden form for komblikation siden din preformer som den gør så prøv det hvis du har muligheden

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
19. august 2008 - 08:14 #6
Hvad så AKG får du teste noget af det
og der er der noget posiktivt resultat endnu

forresten var der ikke noget med der var en beta af VMware fusion 2 på deres site

har du hentet og testet med den eventuelt
for at se omder er forskel fra 1,x eren

mis
Avatar billede akg Nybegynder
19. august 2008 - 12:14 #7
Nej har ikke haft tid endnu. Men jeg tror da lige jeg vil kigge på Beta versionen - tak for tippet
Avatar billede mismis Nybegynder
19. august 2008 - 14:28 #8
okay jamen held og lykke med det
du må gerne sige hvad du når frem til af løsning hvis det er det ikke har hjulpet

og så naturligvis ud detikere lidt points hvis det er :)

mis
Avatar billede akg Nybegynder
19. august 2008 - 19:46 #9
Downloadede den nye beta version og den køre betydeligt bedre! jeg vil sige 99,3% perfekt!
Avatar billede mismis Nybegynder
19. august 2008 - 21:42 #10
ja okay 99,3 det er ski da meget godt ramt

det glæder mig at høre ,  har du checket option for 3d acceleration i den også ?

mis
Avatar billede akg Nybegynder
19. august 2008 - 22:54 #11
den er slået til, ved ikke om det kører bedre
Avatar billede mismis Nybegynder
17. september 2008 - 14:20 #12
hey mester

vil bare lige fortelle at Vmware Fusion 2.0 nu re released i Final release
så det er måske tid til en opdatering fra din side nu :)

held og lykke med det du
Avatar billede akg Nybegynder
17. september 2008 - 18:37 #13
Tak for det, jeg læste godt nyheden den anden dag. Men jeg kører windows/CAD fra bootcamp nu - da pålidligheden skal være helt i top, stoler sku ikke helt på VM. Men helt klart fint til mindre programmer!
Avatar billede mismis Nybegynder
17. september 2008 - 19:16 #14
okay fino fino du