Avatar billede hgj Praktikant
14. august 2008 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks eller textarea

Hej, er ved at fare i flint over denne opgave jeg har sat mig selv i sinde.
Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg skal have en tekst i midten af det hele, altså midt på siden. Jeg har prøvet med en alm. tekstboks, men denne vil ikke blive på sin plads, når man minimere og maksimere og derimellem. Jeg har så fundet ud af at lave en textarea(lige som denne jeg skriver i), men det er jo en slags form, hvor man så kan skrive i på nettet. Det vil jeg ikke have.
Hvordan kan jeg nemmest gøre dette. Jeg har lavet tabeller, så det passer som det skal, der er således her i den midterste tabel, jeg skal have teksten. Jeg kan sagtens skrive i tabellen, men jeg har mere tekst i end der er plads til, jeg har derfor brug for en scrollvindue.

Help is needed!
Avatar billede w13 Novice
14. august 2008 - 11:40 #1
<div style="width:500px;height:600px;overflow:auto">
Tekst her
</div>

måske? Eller:

<div style="width:500px;height:600px;overflow:auto;margin:auto">
Tekst her
</div>

eller:

<div style="width:500px;height:600px;overflow:auto;text-align:center">
Tekst her
</div>
Avatar billede hgj Praktikant
14. august 2008 - 12:57 #2
Super, det var lige dte jeg manglede. Tak for hjælpen!
Avatar billede w13 Novice
14. august 2008 - 13:54 #3
Tak for point! :)