Avatar billede chili17 Nybegynder
15. august 2008 - 09:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stofa og netkort

Kan det passe at man stadig skal benytte et specielt netkort fra stofa for at komme på nettet - det er ikke et usb-modem jeg har

Og hvad er alternativet ud over at skifte til usb-modem
Avatar billede summer Mester
15. august 2008 - 09:56 #1
Nej ikke så vidt jeg ved. Jeg købte et alm. Ethernet kort til en hund og det virker fint.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. august 2008 - 10:01 #2
"stadig"..., mig bekendt har stofa siden 1999 brugt helt almindelige
netkort. Og ganske sikkert har det også før 1999 været netkort!

Stofa yder dog ikke support til dig hvis du har problemer, og ikke
har købt detkortet hos dem...
Avatar billede chili17 Nybegynder
15. august 2008 - 10:17 #3
Hmm, jeg syntes sku´ efterhånden jeg har prøvet et par bærbar og en stationær som det ikke duede med - da jeg satte "stofakortet" i den stationære virkede det fint

Har kabelforbindelse - men det skulle vel ikke ha´nogen betydning
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2008 - 16:21 #4
Jag har haft stofa siden 2000 og haft utallige computere  med forskellige netkort på, de har alle virket. Husker du at gå forbi deres loginside for at logge på? Hvis du vil undgå det skal du via "always on" og indtaste netkortets mac adresse. Hvis du tidligere har haft et netkort tilknyttet always on kan det være derfor et nyt netkort ikke kan få forbindelse fordi den så er "låst" til det gamle netkort.

Og jeg er ikke enig med x4all - de har altid (den tid jeg har været kunde) supporteret uanset netkort, men hvis du har router supporterer de ikke dit eget netværk, kun til og med deres modem.
Avatar billede chili17 Nybegynder
15. august 2008 - 17:54 #5
tdhansen: - lige nøjagtig der lå hunden begravet (tanketorsk)

Så lige nu er problemet ihverttilfælde løst

Såå. smid lige et svar tdhansen
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2008 - 19:31 #6
Værsgo..