Avatar billede jnjnjn Nybegynder
15. august 2008 - 18:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genstarter igen og igen

Problemet er, at computeren er begyndt at genstarte igen og igen. De sidste tre dage har den hver morgen genstartet en 6 - 8 gange i træk, inden den kommer på. Så virker den udmærket resten af dagen. Et par gange har den dog genstartet spontant i varm tilstand.
Nogle gange genstarter den næsten med det samme før Windows starter - andre gange først når Windows er startet. En enkelt gang kom en blå skærm med nogle fejlkoder, som jeg ikke fik skrevet ned. Noget med: Hvis det er første gang du ser dette, så genstart ....
Det gjorde jeg så og den blå skærm kom ikke igen.
Nogle gange kommer musen og tastaturet ikke med, så jeg ikke har mulighed for at reagere på valgmuligheder. Men fænomenet optræder tilsyneladende kun i kold tilstand.

Den er renset for skidt og snavs af eksperterne i Malwarecheck. Den var og er fortsat clean for virus og andet.

Jeg har fornylig kørt ncleaner, som åd Windows hjælpefiler m. m. Hvordan får jeg dem tilbage?
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
15. august 2008 - 18:50 #1
Jeg glemte at give lidt systemoplysninger:

Navn på operativsystem    Microsoft Windows XP Professional
Version    5.1.2600 Service Pack 2 build 2600
Navn på producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    STUEN
Systemproducent    HP Pavilion 061
Systemmodel    RA832AA-ABY m7529.dk
Systemtype    X86-baseret PC
Processor    x86 Family 15 Model 4 Stepping 9 GenuineIntel ~3065 Mhz
BIOS-version/dato    American Megatrends Inc. 3.16, 22-06-2006
SMBIOS-version    2.4
Windows-mappe    C:\WINDOWS
System-mappe    C:\WINDOWS\system32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume1
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
Brugernavn    STUEN\HP_Administrator
Tidszone    Romance Standard Time
Fysisk hukommelse i alt    1.024,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse    482,38 MB
Virtuel hukommelse i alt    2,00 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse    1,89 GB
Plads til sidefil    3,90 GB
Sidefil    C:\pagefile.sys
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2008 - 19:28 #2
Tænker lidt i hardwareproblemer og i særdeleshed på RAM

hvis du har mere end en blok, så prøv da at køre med en af gangen. Tjek manualen til dit bundkort hvor denne skal skal side når du kører med en.

alternativt kan du prøve programmet memtest fra en bootdisk, måske "ultimatebootdisk"
måske kan nogen guide dig bedre end jeg på den ide

hvad siger den til fejlsikret?

Har du nogensinde overvejet en foretage en repair af din installation. sig til hvis det er interessant for dig, så finder vi noget info. Der er noget arbejde forbundet med det. så god vejlednign er en god hjælp

Ellers kan du jo pille evt unødvendige ting ud af din maskine
Avatar billede pansertjald Nybegynder
18. august 2008 - 15:50 #3
jeg tror du har et ram problem..... det lyder som en typisk ram fejl
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
08. januar 2009 - 20:26 #4
Jeg lukker selv. Computeren blev helt ubrugelig - den er skrottet. Den var kun 2 år + et par uger. Så garantien var desværre udløbet, før problemet opstod.
Jeg har købt en ny.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
08. januar 2009 - 20:27 #5
Åh, det skulle have været et svar.