Avatar billede hanklitvej Nybegynder
18. august 2008 - 23:17 Der er 5 kommentarer

.htaccess passwd beskyttelse af en enkelt fil?

Hej.

Jeg har et photoalbum hvor jeg har tilføjet et upload  script så forskellige personer kan smide billeder op uden at have ftp adgang. Dette script kræver at ligge i mappen sammen med alle de andre php filer til photoalbummet, men jeg vil gerne have den enkelte fil password-beskyttet vha .htaccess, er dette muligt? Hvis ja, hvordan?

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2008 - 09:10 #1
Noget i retning af

<FilesMatch "upload.php">
AuthName "Fy fy"
AuthType Basic
AuthUserFile /...fuldsti....../.htpasswd
require valid-user
</FilesMatch>
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
19. august 2008 - 23:16 #2
sådan skal det stå i min .htaccess som ligger i den mappe hvor filen er?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2008 - 23:19 #3
Det vil jeg tro, ja.
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
19. august 2008 - 23:37 #4
Mange tak det virker fint :)

Post et svar og du får point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2008 - 08:49 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.