Avatar billede zehrid Nybegynder
19. august 2008 - 13:35 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

trådløs modem/router vs. modem+trådløs router

hej
jeg er stofanet kunder og har lige fået en ny laptop som jeg gerne vil have ilsuttet trådløst.nu har jeg en almindelig modem som er forbundet til min pc via en lan kabel.
jeg overvejer om jeg skal købe en ny router som jeg kan tilsutte modemet eller om jeg skal bestille en modem/router gennem stofanet til en pris på 300 kr og betale 25/måned for at få en trådløs forbindelse. hvad skal jeg gøre?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 17:27 #1
Hvis du bestiller en modem/router igennem stofa, så for du en samlet boks. Det vil jeg klart gøre. Nå det kun drejer sig omkring 300 kroner.

Flere bokse give klart mere rod, og flere steder en fejl kan opstår.
Avatar billede doit Nybegynder
19. august 2008 - 18:27 #2
Nix, lad være med det for du kommer jo til at betale en bunke skillinger på årsbasis på noget der klares så simpelt med at ringe til Stofa og sige du har tilsluttet en router, så vil han kunne se den med det samme og registrere Mac-adressen og så er du kørende for en ca. kr. 300,00 hvis du skal ha en rimelig god trådløs Routeer (jeg anbefaler altid D-Link).
Avatar billede b_ Nybegynder
20. august 2008 - 10:53 #3
Vil mene at det er en smagsag.

Løsning 1 hvor du køber deres, er meget smart hvis du går op i at der er pænt ryddet op og at der skal være så lidt som muligt der forvirer. Ligeledes ved jeg ikke hvilket it niveau du ligger på, men denne løsning er god for dem som af og til skal have teknisk hjælp, da stofa yder support på deres egen router.

Løsning 2 er mere for gør-det-selv-manden. Her vil du kunne spare nogle skillinger da du kan købe en billigere router og ligeledes ikke skal betale 25 kr/mdr. Dog ydes der ikke support, og ved at der har været lidt problemer med enkelte router, men de fleste skulle virke uden problemer. Du kan som doit siger få stofa til at registerer din routers mac adr manuelt, men det kan også gøres uden at skulle ringe til stofa. Tror de køre noget a la samme system som yousee og der behøver man ikke at ringe ind.

Håber du kan bruge svarene til noget
Avatar billede zehrid Nybegynder
20. august 2008 - 14:50 #4
mange tak for svar! tror at jeg bestiller en hos stofanet!