Avatar billede larsen89 Nybegynder
20. august 2008 - 15:23 Der er 11 kommentarer

Forbindelse til skolens netværk

Hej,

Jeg har i nu to år oplevet ustabilt internet på mit uddannelsessted, HHX Herning.

Jeg ryger ofte af og på, og forleden kunne den slet ikke oprette forbindelse. Jeg har fulgt instrukserne klart og tydeligt, endda flere gange, men i dag ville den end ikke validere mine logon-oplysninger. Forbindelsen er WPA, hvilket min computer burde kunne klare (Acer aspire 1640).

Kan det være noget med netkortet, som har taget skade e.l.? Overvejet at købe en usb-pen som modtager.

På forhånd tak.
Avatar billede nicer Nybegynder
20. august 2008 - 15:37 #1
Har du Norton på den ?
Avatar billede larsen89 Nybegynder
20. august 2008 - 15:43 #2
Ikke indtil for nylig. Gendannede den i går, og derfor kom det tilbage. Men problemerne har været der efter jeg brugte deres tool til at slette det.
Avatar billede nicer Nybegynder
20. august 2008 - 15:49 #3
Du skal ind i kontrolpanel > Programmer & xxxx > Fjern Norton

Du behøver ikke det tool...

Da jeg gik på 3år på HH før sommerferien, var der 2 HP bærbare, som havde Norton, og de kunne ikke komme på det trådløse, før det blev slettet...

Jeg har sagt det før! Norton HAR altid, ER stadig og VIL altid være noget lort...
Avatar billede larsen89 Nybegynder
20. august 2008 - 15:52 #4
Jeg giver dig helt ret, men det kan bare undre mig, når jeg har brugt den i godt et år uden Norton, og der har været selvsamme problemer. Nu er det bare helt galt igen
Avatar billede nicer Nybegynder
20. august 2008 - 16:06 #5
Derfor jeg ikke gider "færdig installerede" bærbare... Der ligger så meget lort på dem, også giver de ofte problemer, indtil man får fjernet, 1 ting eller 2...

Hvis du har lavet en recovery nu, så har du standard indstillinger og dermed, burde du kun skulle fjerne Norton via kontrolpanel, så burde den virke... Hvis den stadig ikke gør det, burde du smide den i hovedet på acer, men da du siger "Jeg har nu i 2 år", så er garantien væk :/
20. august 2008 - 20:00 #6

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...

Avatar billede larsen89 Nybegynder
20. august 2008 - 20:47 #7
Det første program foretager sig ikke rigtig noget, efter at jeg har trykket setup?
20. august 2008 - 20:56 #8
Altså denne -> [Norton_Removal_Tool.exe] ???

Hvis det er Vista - HøjreMusseTast - kør som Administrator...
Avatar billede larsen89 Nybegynder
20. august 2008 - 21:19 #9
Har XP. Den kører bare den blå bjælke igennem enormt hurtigt, og står så der og kigger?
Avatar billede larsen89 Nybegynder
20. august 2008 - 21:26 #10
De mapper du nævner til sidst er også væk allerede.
21. august 2008 - 07:01 #11
(Så bør det være klaret..)