Avatar billede sonzi Nybegynder
25. august 2008 - 19:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer kan ikke printe på nogen printere!

Jeg har et lille løjerligt problem.
Jeg har købt en Acer bærbar, og er nu igang med at installere mine printere.

Alle mine 3 printere får samme besked når jeg prøver at udskrive på dem:  "Udskriver - fejl"

Print spooler er aktiveret, og printerne kan godt printe..
Alle printere kører over USB. En af printerne er også en scanner -denne del virker upåklageligt.

Jeg er lidt på Herrens mark, det er garanteret bare et lille flueben der skal checkes, men hvor er det..
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2008 - 20:06 #1
Tjek windows log - garanteret en driverkonflikt.
3 printere på samme pc KAN være svært at sætte op så det virker.
Avatar billede sonzi Nybegynder
25. august 2008 - 20:28 #2
Tjaa...

Jeg installerede først printer 2, da jeg konstaterede at printer 1 ikke virkede -ligeledes med printer 3.

Ingen tegn på noget i loggen..
Avatar billede milter Ekspert
25. august 2008 - 22:38 #3
Hvilken fremgangsmåde bruger du?

Ofte må printeren først kobles til computeren eller tændes, efter driveren er installeret. Det gælder f.eks. for alle de Canon printere, jeg selv gennem årene har brugt.
Avatar billede milter Ekspert
25. august 2008 - 22:41 #4
.... og hvis du prøver dette: Start > Indstillinger > Printere og faxenheder > Hvilke muligheder har du så der?
Avatar billede sonzi Nybegynder
26. august 2008 - 08:02 #5
Først installerede jeg printerne som de skulle, først cd - så usb.
Derefter har jeg selvfølgelig prøvet 200 måder, og forskellige drivere.

Hvilke muligheder jeg har under Printere og faxenheder??? - Mange, der ligger et antal installerede printere som alle melder klar-> lige indtil jeg begynder at skrive ud, så melder de fejl.

De står til at bruge den rigtige port, "virtuel printerport USB".

Der må være en tjeneste, eller en blokkering et eller andet sted, for jeg kan jo scanne.
Avatar billede nva Praktikant
26. august 2008 - 08:08 #6
Har du noget 'dårlig' print liggende på nogen af printerne, så slet det.
Avatar billede sonzi Nybegynder
26. august 2008 - 08:19 #7
Nu må i altså ikke tro at jeg er helt senil...
Jeg kan godt slette print Jobs, jeg kan også godt installere en printer.
Printerne virker alle på mine andre computere, og jer har reinstalleret dem alle på en anden computer i går, og der virker det stadig upåklageligt.

Denne computer har en eller anden form for blokkering, eller også er der noget galt med den USB printerport jeg prøver at sende til, dem har jeg nemlig ikke så meget forstand på.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2008 - 08:25 #8
Prøv at slette alle USB ting i enhedshåndtering, genstart og sæt så printerne til en efter en.
Avatar billede sonzi Nybegynder
26. august 2008 - 08:27 #9
Har jeg prøvet... så står den og installerer i 10 min, hvorefter jeg når til nøjagtig samme resultat.
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2008 - 01:33 #10
Er computeren på et netværk, eller kobles den direkte til printeren?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2008 - 14:10 #11
Hvis du har en firewall, kan det godt være den der driller. Prøv midlertidigt at slå den fra.
Antivirus programmer er også kendt for at drille visse printerinstallationer, så du kan også eksperimentere med at slå din antivirus fra, og så reinstallere printeren.

Umiddelbart ville jeg også sige at et halvdårligt USB kabel kunne give symptomerne - men når der er forskellige printere, antager jeg at du har mere end et kabel, og derfor har byttet lidt rundt. (Jo - et USB kabel der virker på én PC kan godt fejle på en anden :-)
Avatar billede soendergaard11 Nybegynder
04. januar 2009 - 14:31 #12
Jeg er lidt nysgerrig mht. om du nogensinde fik løst problemet? Jeg har oplevet præcist det samme problem da jeg skulle installere en printer via USB på den. Jeg har prøvet med 2 forskellige HP-printere med samme resultat. De kan begge installeres og fungere på en Medion bærbar med samme styresystem (Vista). Jeg håber, du fandt en løsning og vil dele den:-).
Avatar billede soendergaard11 Nybegynder
04. januar 2009 - 14:32 #13
Min computer er også en Acer bærbar (Aspire 5530G)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2009 - 20:18 #14
soendergaard11 måske du skulle oprette et spørgsmål :)
Avatar billede soendergaard11 Nybegynder
05. januar 2009 - 17:02 #15
Spørgsmålet står i posten lige oven over. "Jeg er lidt nysgerrig mht. om du nogensinde fik løst problemet?"

Jeg fik blot ikke skrevet i den første tråd, at jeg også havde en Acer bærbar, som kunne være en vigtig pointe, når jeg har samme problem som det oprindeligt beskrevne på en Acer bærbar. Derfor lavede jeg endnu en post.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2009 - 22:42 #16
Nej - du opretter nyt spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/opretspm.phtml
Avatar billede sonzi Nybegynder
13. oktober 2010 - 13:59 #17
ddd