Avatar billede lumse Nybegynder
26. august 2008 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Chech min HiJackThis

Hejsa

Min PC kører ad H til.

Jeg har kørt CCleaner

Her er min HiJackThis Log, nogle idéer?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:35:45, on 26-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\Program Files\NETGEAR\SC101 Manager Utility\ZeteraService.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\WINDOWS\system32\KADxMain.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Documents and Settings\A396504\Application Data\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosBtProc.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE
C:\Program Files\Desktop Sidebar\dsidebar.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\MSTORDB.EXE
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclToBTSrv.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Program Files\IDM Computer Solutions\UltraEdit-32\uedit32.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=en&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0080108
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk/ig/dell?hl=en&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0080108
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.dk/hws/sb/dell-row-rel/en/side.html?channel=dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=en&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0080108
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Idea2 SidebarBrowserMonitor Class - {45AD732C-2CE2-4666-B366-B2214AD57A49} - C:\Program Files\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Program Files\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [KADxMain] C:\WINDOWS\system32\KADxMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe" /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Ordbogen.com] C:\Documents and Settings\A396504\Application Data\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Program Files\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Program Files\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/v65/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {E06E2E99-0AA1-11D4-ABA6-0060082AA75C} (GpcContainer Class) - https://wonderwaresupport.webex.com/client/T26L/support/ieatgpc.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = af.se
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = af.se
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = af.se
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = af.se
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL,C:\PROGRA~1\Sophos\SOPHOS~1\SOPHOS~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: gemsafe - C:\Program Files\Gemplus\GemSafe Libraries\BIN\WLEventNotify.dll
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sophos Agent - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Message Router - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless SSO Service (WLANKEEPER) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
O23 - Service: Zetera - Zetera Corporation - C:\Program Files\NETGEAR\SC101 Manager Utility\ZeteraService.exe

--
End of file - 11906 bytes
Avatar billede levich Nybegynder
26. august 2008 - 18:07 #1
Der ser ikke ud til at være virus eller spyware, men lad os alligevel lige tjekke.

Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en ny log fra hijackthis.
Avatar billede lumse Nybegynder
26. august 2008 - 20:29 #2
Malwarebytes' Anti-Malware 1.25
Database version: 1088
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-08-26-2008 (20-27-32).txt

Scan type: Full Scan (C:\|)
Objects scanned: 161935
Time elapsed: 1 hour(s), 46 minute(s), 13 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
(No malicious items detected)

Registry Values Infected:
(No malicious items detected)

Registry Data Items Infected:
(No malicious items detected)

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)

----

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:28:56, on 26-08-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\Program Files\NETGEAR\SC101 Manager Utility\ZeteraService.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\WINDOWS\system32\KADxMain.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Documents and Settings\A396504\Application Data\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosBtProc.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclToBTSrv.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Visio11\VISIO.EXE
C:\Program Files\Desktop Sidebar\dsidebar.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files\IDM Computer Solutions\UltraEdit-32\uedit32.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=en&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0080108
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk/ig/dell?hl=en&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0080108
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.dk/hws/sb/dell-row-rel/en/side.html?channel=dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=en&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0080108
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Idea2 SidebarBrowserMonitor Class - {45AD732C-2CE2-4666-B366-B2214AD57A49} - C:\Program Files\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Program Files\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [KADxMain] C:\WINDOWS\system32\KADxMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe" /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Ordbogen.com] C:\Documents and Settings\A396504\Application Data\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Program Files\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Program Files\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/v65/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {E06E2E99-0AA1-11D4-ABA6-0060082AA75C} (GpcContainer Class) - https://wonderwaresupport.webex.com/client/T26L/support/ieatgpc.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = af.se
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = af.se
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = af.se
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = af.se
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL,C:\PROGRA~1\Sophos\SOPHOS~1\SOPHOS~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: gemsafe - C:\Program Files\Gemplus\GemSafe Libraries\BIN\WLEventNotify.dll
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sophos Agent - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Message Router - Sophos Plc - C:\Program Files\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless SSO Service (WLANKEEPER) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
O23 - Service: Zetera - Zetera Corporation - C:\Program Files\NETGEAR\SC101 Manager Utility\ZeteraService.exe

--
End of file - 11900 bytes
Avatar billede levich Nybegynder
26. august 2008 - 21:24 #3
Der ser ikke ud til at være virus eller spyware. Hvordan oplever du problemer med computeren?
Avatar billede lumse Nybegynder
28. august 2008 - 13:15 #4
Beklager mit sene svar, er lidt hængt op.

Jeg kunne heller ikke forstår, hvis det var virus el. lign. Er ret forsigtig.

Jeg oplever følgende problemer:
-Windows tager 4 minutter om at blive brugbar efter login.
-F.eks. Firefox tager 30 sek. om at starte op.
-Windows Exporer tager mellem 10-30 sek om at starte.
-Højreklik tager lang tid om at vise menu.
-Mange andre steder hvor det hænger.

Maskinen er en 4 måned gammel DELL M4300 med T7800 dual core 2,6 GHz processon og 4 GB Ram. Altså SUPER laptop.

Når jeg kører beregninger, virtuelle maskine osv. er der masser af kræft i maskinen. I en virtuel maskine er ovenstående problemer ikke.

Min harddisk er defragmenteret.

Jeg har kørt Dell diagnostiks for at søge efter hardware fejl, Alt virker.

Jeg har en kollega som har en maskine magen til. Hans den kører bare derudaf.

Jeg vil være ked af at geninstallere.

Jeg er selv helt blank. Har I flere idéer?
Avatar billede lumse Nybegynder
28. august 2008 - 13:16 #5
Hov en ting mere:

Jeg har disablet alt hvad jeg ikke bruger i msconfig
Avatar billede levich Nybegynder
28. august 2008 - 18:15 #6
Desværre jeg har ikke noget godt forslag til, hvad årsagen kan være. Det lyder jo til at du har alt i fineste orden.
Avatar billede lumse Nybegynder
02. september 2008 - 09:53 #7
Det var ærgeligt. Jeg kan så love dig at alt ikke er i sin fineste orden.
Du får dine point alligevel
Avatar billede levich Nybegynder
02. september 2008 - 18:10 #8
Det jeg mente er, at log-filerne ser fine ud og at du har tjekket forskellige andre ting selv.
Avatar billede lumse Nybegynder
09. september 2008 - 16:54 #9
Den er formateret, og kører som en drøm. Der er taget et image til fremtiden...

Ellers mange tak for hjælpen