Avatar billede krusnof Nybegynder
30. august 2008 - 00:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FTP link på skrivebord

Hej alle,

Jeg ville gerne give min kæreste adgang til en FTP server fra hendes skole, så hun kan uploade filer som hun har lavet, da de fylder for meget til mail. Jeg har et webhotel, hvor jeg har en ftp server, men er det muligt at lave et link eller en opkobling til denne fra WinXP UDEN brug af ftp-program!? Ville være rart, hvis hun bare kunne bruge mit link og så nemt overfører til mappen via drag'n'drop!
Altså bare noget i stilen af ftp://xxx:xxx@xxx.dk ?
Der er login på!

Håber I forstår og kan hjælpe mig.

Tak tak
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2008 - 15:13 #1
Hvis du bruger stilen ftp://brugernavn:adgangskode@domæne.dk virker det så ikke ?
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2008 - 15:15 #2
Det åbner da i hvert til i mit tilfælde pænt Firefox og logger på FTP serveren
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2008 - 15:20 #3
Du kan gøre det igennem Netværksteder, så vil den ikke logge ind igen når man skifter til FTP tilstand igennem IE
Avatar billede krusnof Nybegynder
01. september 2008 - 19:21 #4
Hvad hvis det er en bruger som man kun har givet adgang til en bestemt mappe?

F.eks. domæne.dk/html/upload
Det virker ikke hos mig overhovedet!
Avatar billede leif Seniormester
01. september 2008 - 20:25 #5
Hvis FTP stien er html/upload

Hvis jeg bruger ftp://bruger:pass@domæne.dk/domæne.dk/www

Så kommer jeg fint som jeg skal ud til den mappe jeg skal

Når jeg logger ind på domæne.dk skal jeg nemlig vælge det domæne.dk jeg vil rette i og der er mappen www som er mine HTML filer
Avatar billede krusnof Nybegynder
24. maj 2010 - 20:55 #6
Nevermind