Avatar billede yaief Nybegynder
01. september 2008 - 13:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Seriøst webhotel, meget plads

Hej

Jeg har søgt lidt rundt, men ikke rigtig fundet nogen der lever op til mine kriterier.

Jeg skal bruge et webhotel med ASP.NET 3.5 og MSSQL, der har en *stabil* og *hurtig* løsning til lav trafik, men rimelig meget lagerplads.

Der skal helst være mindst et par GB, og gerne god plads på SQLen. Prisen forventer jeg ikke bliver over 500, men lad høre hvem i kender?

Og igen, de skal have rigtig god oppetid. Jeg har givet Surftown en chance, og der skulle jeg have lyttet til andres dårlige erfaringer.

Mvh
YaiEf
Avatar billede mini-me Nybegynder
01. september 2008 - 13:59 #1
Avatar billede yaief Nybegynder
01. september 2008 - 14:31 #2
Scannet tilbyder desværre ikke flere GB plads uden det kommer til at koste langt over 1000kr/md.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. september 2008 - 14:56 #3
Du vil have en BMW, men vil betale for en fiat.
Hvis du vil have god oppetid, stabil host, seriøs telefon support (altså hvor du for en teknikker i røret så koster det altså penge for udbyderen at kører dette show.).

Bare lige mine kommentar.

www.scannet.dk & www.dandomain.dk er nogle af dem jeg kender til der behandler deres kunder godt.
Avatar billede yaief Nybegynder
01. september 2008 - 15:05 #4
Ahr, Dalbjerg, jeg synes du simplificerer. De fleste seriøse webhosts (BMW'erne) har billige tilbud der dækker høj trafik / få megabytes. Til gengæld har de ikke tilsvarende tilbud der dækker lav trafik / mange megabytes. Det undrer mig, da diskplads jo ikke rigtig er en dyrere vare en trafik, det er kun kombinationen af de to der kan blive kritisk.

Jeg må derfor indrømme jeg ikke synes det svarer til en Fiat i webhotel verdenen, at betale 500kr for et par gigabytes der næsten ikke ser nogen trafik. Jeg ved ikke noget om at drive webhost, men hvis der er en fornuftig forklaring på hvorfor lige netop lav trafik / 2-3GB skal koste en formue, så er jeg bestemt lydhør :)

Scannet er ret dyre, selv sammenlignet med DanDomain. Så indtil videre er det DanDomain der bliver overvejeret.

Findes der andre i cirka samme kategori?
Avatar billede it-dk Nybegynder
01. september 2008 - 15:24 #5
Hej
Dem jeg bruger selv mener jeg ikke har asp 3.5 (www.unitspeed.dk) eller (www.intergate.dk). Prøv evt at søge www.hostindex.dk
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
01. september 2008 - 15:27 #6
Avatar billede htx98i17 Professor
01. september 2008 - 21:48 #7
Jo mere plads man har brug for jo mere trafik vil det alt andet lige give. Derfor er det nemt at tilbyde meget trafik men lidt plads. Derfor vil du sjældent se meget trafik og meget plads.

2-3 gb er en sjælden vare at sælge, derfor kan de tage en høj pris.

Derudover, er det ikke bare lige, at tilslutte en ekstra harddisk til en server. Det kan kræve en omfattende installation og omstrukturering af eksisterende data på server, som koster nok 700 kr i timen for en tekniker at lave. Plus hardware... Derfor bliver der ikke kastet gb efter en på vej ud af døren.
Avatar billede yaief Nybegynder
01. september 2008 - 22:11 #8
Plads er ikke det samme som trafik. Man kan som i dette tilfælde godt have behov for at gemme et par GB data, som man har liggende i tilfælde af der skal kigges på nogen få af dem. Det giver en meget lav trafik for store datamængder. Det med installation af hardware kan jeg bedre forstå, men man får stadig en del tekniker for 500kr/md i betragtning af det gerne skulle køre i nogen år.

Har overvejet Firebee til gengæld. Prisenerne må man sige er i bund, men det virker som om de har styr på produktet og det kommer anbefalet fra en kammerat. Endvidere har de teknisk døgnbemanding som man kan komme i telefonisk kontakt med, og de virker meget fleksible.

Nogen andre der har erfaringer med dem?