Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
02. september 2008 - 12:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen respons fra extern harddisk

Hej

Normalt når jeg starter min computer op og sætter min externe western digital harddisk til så starter den selv med at det blå lys drejer og computeren åbner selv mappen, men nu sker der ingen ting, den lyser bare konstant men den starter ikke noget op...

Kan den være brændt af eller kan jeg fjerne driveren på en måde så den skal starte forfra? Har prøvet alle usb porte, men der er samme resultat...
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 12:32 #1
kan du se disken i fx stifinder eller denne computer

Når man sætter et eksternt drev i får man jo typisk nogle muligheder, og jeg mener en af dem er, "ikke at foretage sig noget". Dette kan du så komme til at vinge af så den altid vælger dette.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
02. september 2008 - 12:43 #2
Kan ikke se den nogen steder, heller ikke i disk håndtering
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 12:51 #3
og har du mulighed for at teste den i en anden maskine
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
02. september 2008 - 12:59 #4
Har jeg lige prøvet nu, der virker den heller ikke så den må jo være stået af :(
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 13:17 #5
Men det er jo ikke sikkert det er disken. Det kan jo også være kabinetet eller noget andet. Kan du høre om disken snurrer eller er den helt død
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
02. september 2008 - 13:40 #6
Den kører ikke rundt, men knappen lyser
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 21:56 #7
tænker lige at du skulle prøve at se om fx getdataback kan finde noget på den.

ellers er der vil reklamationsretten
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 21:57 #8
og så kan du måske pille disken ud og montere den via ide, hvis det kan lade sig gøre.
på den måde kan du evt udelukke fejl i kainetet
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. januar 2009 - 08:36 #9
Sorry havde glemt spørgsmålet, men fik den ikke til at virke den re bare total færdig... evt. nogle som kender et firma som er specialister i sådanne opgaver som måske kunne give et forsøg...
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 13:25 #10
Må hellere lige få ryddet op, ligger du et svar cholst?
Avatar billede c-holst Novice
11. marts 2010 - 17:26 #11
hvis jeg var til nogen hjælp