Avatar billede badper Nybegynder
03. september 2008 - 13:47 Der er 8 kommentarer

Købt ny pc i juni som ikke virker endnu

Hej Alle
Jeg har for første gang købt alle mine Hardware dele på nettet og samlet min maskine selv.
Jeg er uddannet inden for IT så jeg er ikke en nybegynder, så svar gerne teknisk.

Jeg har fået samlet min maskine og den løste hele tiden og den fik mange forskellige BSOD med ati.sys, usb,sys osv.
Jeg har fået løst problemet med at den fys det var cpu der skulle udskiftes.

Men får stadig fejl med BSOD.
Mit Spørgsmål er så.
Hvordan kan man teste de forskellige dele hardware der sidder i pc´eren graffik bundkort, ram, harddisk osv.

Det jeg har gjort er:
Skiftet CPU som hjalp på problemet med at den frys.
Skiftet RAM hjalp ikke noget
Opdateret bundkort med den nyeste bios hjalp heller ikke.
Jeg tror at det er graffik kortet og bundkortet der også er galt med.

Jeg har installet pc´eren med Windows XP32 bit nu.
Men har prøvet Vista 64 bit, og 32 bit.
XP 64 bit. samme fejl.

Jeg ville gerne teste Graffikkortet og bundkortet men hvordan?
Jeg har kørt 3d mark ventage på graffikjkortet og den fejler ved 3 test shadering can not enable.

Har selvfølgelig brugt den nyeste driver til graffikkortet.

Info om pc:
CPU: Inten q9550 quad core 2.8
2 TB Harddisk Maxtor
ATI HD3780 x2 graffikkort
bundkort: q48xt-dq6 gigabyte
cousai ram 4GB

Men som sagt tror jeg den er gal med graffikkort og bundkort.
Men det koster jo penge hvis der ikke er noget galt med dem så jeg vil ikke bare sende dem retur uden at være 100% sikker.

Tak for hjælpem alle.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. september 2008 - 13:57 #1
Prøv med kun 3 GB ram.
Avatar billede badper Nybegynder
03. september 2008 - 22:58 #2
Jeg har prøvet med helt andre Ram og kun 2 GB
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 07:08 #3
Bundkortet kan du kun teste ved at prøve et andet, grafikkortet må du have installeret i en anden PC som virker, og så se hvordan det opfører sig, rammene kan prøves med et program, http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31 det er nr 31 til harddisken kan du lave en chkdsk /f/r og din strømforsyning kan du prøve med denne vejledning http://www.dvhardware.net/articles5.html
Avatar billede badper Nybegynder
05. september 2008 - 13:23 #4
Jeg finder ud af et eller andet tak for svaret
Avatar billede Jensen DK Novice
13. september 2008 - 07:58 #5
Nogen nyheder?
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 09:32 #6
Hallo hvordan går det?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 07:48 #7
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:33 #8
Juhu! er du gået bort.