Avatar billede jensriis Novice
04. september 2008 - 20:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sql server 2005 - servicepacks i forb. med install af ny named in

Når jeg på SQL server 2005 (64 bit) std. ed. SP2 installerer en ny named instance, skal man så installere Service pack 2 igen ?

Skal Serveren/styresystemet restartes i forb. med installationen
Det kører på Microsoft server 2003 R2 (64 bit) ?

Skal  den kørende SQLserver stoppes før/under installationen ?

Er der andre ting man skal være opmærksom på - det er en produktionsserver.
Avatar billede fn1977 Nybegynder
05. september 2008 - 09:06 #1
Hvis du installere en ny instance vil den være uden servicepacks.

når du opgradere tilSP 2 vil SQL serveren blive stoppet under installationen.

Det anbefales atltid at lave et servicevindue til opgradering til ny SP 1. det skal kontrolleres efter SP om alt stadig fungere efter hensigten. 2. du ønsker ikke data bliver opdateret under selve opdateringen - i tilfælde af at databasen går i stykker og du skal køre en recovery 3. du vil gerne lave en backup af databasen inden opgradering
Avatar billede jensriis Novice
08. september 2008 - 08:39 #2
Fint smid lige et svar så du kan få points
Avatar billede fn1977 Nybegynder
08. september 2008 - 10:29 #3
ok