Avatar billede andy17 Nybegynder
05. september 2008 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sletning af tekst

Hey eksperter!

Jeg er ved at lave en hjemmeside og arbejder på et script, hvor der hentes content fra en MySQL database. Dette er kodet, men jeg har et lille problem, og det er sjovt nok her I kommer ind i billedet. :) Scriptet i aktion kan ses på linket nedenunder (content er selvfølgelig bare for at teste):

http://menu.jokeheaven.eu/randomjoke.php

Mit problem er så, at man skal trykke på en knap før der sker noget. Jeg ved godt, at jeg næppe har kodet mit script særlig smart, idet jeg er ret ny i PHP, men jeg håber at der er en løsning.

Jeg vil gerne have sådan, at der står noget tekst før man trykker på next knappen - derefter kører det jo af sig selv. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvordan jeg skal fjerne teksten igen, da den så bare bliver vist igen efter man har trykket på knappen (som i øvrigt bruger PHP post funktionen).

Bare lige for at vise det, så virker mine knapper således:

http://menu.jokeheaven.eu/knapper.txt

Det er nok ikke optimalt at bruge sessions, men det virker! :)

Hvis jeg ikke fik forklaret det godt nok, så vil jeg kort og godt gerne have noget tekst til at stå når man loader randomjoke.php, hvor denne tekst slettes når man trykker på "Next" knappen - og kommer tilbage igen hvis man så går tilbage via. "Previous" -knappen.

Håber det kan lade sig gøre! :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2008 - 08:34 #1
DU bør jo nok lave et tjek på om der bliver postet NEXT eller PREV button.
Hvis ingen af dem er kaldt, er dit joke ID jo = INGENTING og dermed vises ingenting.
Hvis du angav en default værdi eller RAND() så ville der altid vises noget.
Avatar billede andy17 Nybegynder
07. september 2008 - 13:21 #2
Har fundet ud af det nu. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2008 - 18:03 #3
Hvad blev din løsning?