Avatar billede trane_frisk Nybegynder
09. september 2008 - 17:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Få Google til bedre at finde mit website

Hej

Jeg har lige startet en webshop, www.easydvd.dk, men nu vil jeg gerne vide hvordan jeg kan få Google til bedre, at finde siden.

Når jeg søger på "easydvd" på Google (under Sider på dansk), dukker min webshop op på side 3 - med under-teksten: "EasyDVD © 2008-2009. site stats.", som jo godt nok er hentet fra min side, men ikke er særligt sigende.

Så her er spørgsmålene.

1. Hvordan ændrer jeg teksten som Google skriver under søgeresultatetet? Altså under-teksten.

2. Hvordan får jeg Google til at placere min side højere end nu, hvor man skal bladre helt til side 3 for at finden selvom jeg søger på min webshops navn. Vil mene at mit domæne www.easydvd.dk må være et af de mere relevante fund ved en søgning på "easydvd".

På forhånd tak :-)
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 17:56 #1
Opret dig på Googles Webmastertools (www.google.com/webmastertools) og få vist præcis hvad Google synes om din side og hvad du kan gøre, for at forbedre den.
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 17:58 #2
Og lige nu kan jeg slet ikke se, du skulle have gjort noget som helst for at Google skal "synes om" din side. =) Så det er faktisk ret heldigt, at du ligger på side 3.

F.eks. skal du jo have et meta-description-tag og et meta-keywords-tag ind i din head-sektion. F.eks.:

<meta name="description" content="EasyDVD er en side med bla bla bla.">
<meta name="keywords" content="easydvd,søgeord2,søgeord3,osv">
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 17:59 #3
Og din forside, som først sender brugeren videre efter nogle sekunder, kan Google bestemt ikke lide. Hvorfor er den der overhovedet?
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
09. september 2008 - 18:02 #4
Tak for svaren. To ting:

1. Hvis jeg nulaver forsiden om til et "0" sekund refresh, vil Google så bedre kunne lide den?

2. De to meta-tags du skriver der, kan jeg bare indsætte dem på refresh-forsiden?
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 18:07 #5
Nej, google vil ikke registrere det. Men jeg ser, at du bruger PHP-sider, så du kan vel bare indsætte dette øverst:

<?php
header("Location: /catalog");
?>

Så vil forsiden aldrig blive indlæst og derfor ikke genere Google. Metatags'ene skal indsættes på alle dine sider, for at du får mest ud af dem, og de skal variere for hver side.

Ligesom dit Title-tag også skal variere.

F.eks.:

EasyDVD.dk
EasyDVD.dk - Links
EasyDVD.dk - Kontakt

Det vil Google nemlig have. =)
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
09. september 2008 - 18:17 #6
Okay, altså den kode du skriver der, er det bare en en php-metode til at sende én videre til /catalog-mappen?

Mit problem er så bare at de der sitecounters (Phunky.dk, Peakcounter.dk, Nope.dk) ligger på forsiden - mest fordi jeg ikke kan finde ud af, at sætte dem ind i shoppen :-)

Og så nævner du det med title-tags, hvilke jeg heller ikke kan finde ud af, at indstille i shoppen, fordi shoppen som standard ikke har variable title-tags.

MEN så har jeg lige fundet denne:

http://addons.oscommerce.com/info/5851

Som tilføjer header-tags til ens OSCommerce shop. Men er header-tags det samme som title-tags??
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 18:23 #7
Hvis du har forsiden, som den er nu, bliver Google i hvert fald ikke glad. =)

Header-tags er alle de tags, der står imellem <head> og </head>. Så title-tagget er 1 af header-tags'ene. =) Meta-tags'ene er også header-tags f.eks.
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
09. september 2008 - 18:32 #8
Arh okay, men så er den add-on vidst lige hvad jeg skal bruge. Ikke sandt? :-)
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
09. september 2008 - 18:33 #9
(plus selvfølgelig en ændring af forsiden)
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 18:39 #10
Det vil jeg tro, jo. =)
Avatar billede w13 Novice
09. september 2008 - 18:40 #11
Og ja, PHP-koden gør lidt det samme, som din tidligere viderestillingskode, bortset fra, at den gør det med det samme, inden forsiden når at blive indlæst, og at Google derfor ikke registrerer noget på forsiden.
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
09. september 2008 - 18:46 #12
Okay, tak for hjælpen. Jeg prøver at bruge den add-on så, sammen med den php-viderestillingskode.
Avatar billede roenving Novice
10. september 2008 - 05:56 #13
-- og så kunne du sikkert komme endnu videre ved at læse bfferzones artikler om sagen her på Eksperten: http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone !-)
Avatar billede w13 Novice
10. september 2008 - 09:21 #14
Tak for point! :)