Avatar billede bmk Nybegynder
11. september 2008 - 23:30 Der er 2 kommentarer

tæller indenfor en tid

Hejsa.

Jeg skal bruge en tæller som viser hvormange gange et given hits (Digital input) er kommet indenfor den sidste time. Jeg har fået forslået mange forslag men jeg synes ikke nogen af dem dur. Ligenu kører den 1 time og så nulstiller vi det hele igen, og kører endnu 1 time. Det er dog ikke den sidste time. Nogen forslag.

BMK
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. september 2008 - 23:37 #1
Du bliver vel nødt til at have en liste med alle dine "hits" og deres tidspunkter.

f.eks.
std::list<time_t> hits;

Og tilføje hits til listen hver gang der kommer nogen (hits.push_back) og fjerne dem der er mere end en time gammel fra listen (hits.pop_front)
Avatar billede segmose Nybegynder
12. september 2008 - 10:35 #2
Og hvis du nu skal være rigtig advanceret peeker hvad der står forest i din liste og sætter en timer som kan fjerne den og decrease din counter (husk alle rand betingelserne med tomme lister, første/sidste etc.)