Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2008 - 13:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

brænde en dvd

Hej.

Med min dvd optager har jeg brændt 3 film ned på en dvd skive. Nu skal jeg brænde den dvd skive, så jeg har en ekstra.

Hvordan gør jeg det??

Hverken clonedvd eller dvddecrypter kan gøre arbejdet..
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 13:54 #1
Du må kopire dem ind på computeren, og så bruge nero til at brænde i DVD-video
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2008 - 14:10 #2
Du skal initialisere den på optageren, ellers er det kun optageren, der kan læse filerne.
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2008 - 14:13 #3
Ja, computeren kan ikke finde noget på skiverne.

peet-49 -> Snak dansk;-) Hvad skal jeg gøre på optageren???
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 14:17 #4
Du skal afslutte skiven.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
18. september 2008 - 00:28 #5
Hvis jeg forstår dig rigtig, skal du have kopieret den skive, du har brændt fra DVD-recorderen.
Du kan kopiere den over på din pc via stifinderen og brænde den fra f.eks. nero. Husk den skal brændes som dvd-video og ikke som data.
Nu ved jeg ikke hvad det er for en recorder du har. Jeg har en pioneer og her kan jeg faktisk lave en backup af disken. Det ved jeg så ikke, om du kan på din.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
18. september 2008 - 00:31 #6
Nu fik jeg ikke læst hvad silbidor havde skrevet, men han har faktisk svaret det samme som jeg. Og ja, du skal huske at afslutte/finalize disken, ellers kan du intet se på pc'en.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 06:14 #7
Hvis du har harddisk i din DVD optager så kan du lægge filerne ( filmen ) ind der, og så brænde alle de skiver som du vil, du skal bare sørge for at afslutte skiven når du ikke vil brænde mere ind, der er sikkert noget i brænder menyen der kan sættes til.
Avatar billede arlet Juniormester
21. september 2008 - 08:56 #8
Tak for hjælpen. Så lykkes det.

Andre der ønsker point??
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2008 - 09:29 #9
Jeg hopper  over :-)
Avatar billede peet-49 Novice
21. september 2008 - 10:29 #10
.-)
Avatar billede arlet Juniormester
21. september 2008 - 10:41 #11
Tak for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
21. september 2008 - 10:53 #12
Selv tak.