Avatar billede bolmer Nybegynder
18. september 2008 - 12:50 Der er 3 kommentarer

Modtage aktiekurser i et C++ program?

Jeg skal skrive et program som modtager aktiekurser 2-3 gange om dagen. Hvordan gør man dette i C++?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 13:35 #1
Hvordan skal det modtage de kurser ?

Bliver der smidt en fil i et dir ? Skal den modtage et HTTP request ? Eller ?
Avatar billede bolmer Nybegynder
18. september 2008 - 14:38 #2
Jeg havde tænkt noget med at lave et client/server interface i C++ som sender et request til en aktiedatabase 2-3 gange dagligt. Dernæst var planen at parse dette data og skriver det til en XML fil.

Men jeg er i tvivl om der overhovedet findes sådanne gratis og online databaser som man kan tilgå fra C++
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 16:19 #3
Det tvivler jeg ogsaa meget paa.

Men hvis du kan finde et sted, saa skal du sikkert hente med HTTP.

Det er ikke svaert at sende en HTTP request fra C++.

Og det er heller ikke svaert at gemme en XML fil i C++.