Avatar billede trayzor Nybegynder
18. september 2008 - 13:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IM packet sniffing?

Hej,

Jeg er ved at skrive en multi IM tracking klient, der skal kunne læse og strukturere samtaler der kører på de forskellige IM klienter på den computer hvor programmet er installeret.

Nogle der kan komme med et hint til hvordan dette kan opnåes? Jeg har set lidt på nogle forskellige packet sniffere, men kan ikke se hvordan man adskiller data der sendes til og fra IM klienter som f.eks. MSN, ICQ etc.

Mvh.
Michael
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2008 - 15:14 #1
jeg er sikker på at TCPDump kan bruges. Det er blver tricket er at scrpte sig ud af at kunne analyserer dataindholdet i pakkerne for at kunne opdele dem på klient type.

Det der udemærker TCPDump er at den er meget rå, den fanger pakkerne som de er og gør kun det ved dem som manselv ønsker
Avatar billede trayzor Nybegynder
02. juni 2009 - 22:19 #2
Beklager den sene respons. Jeg ved i grunden ikke hvorfor jeg kom væk fra dette.

Jeg er ikke skarp i netværksdelen, og havde håbet nogle måske kendte et library der var lavet som man kunne bruge.
Avatar billede trayzor Nybegynder
18. august 2010 - 16:54 #3
Bump