Avatar billede techek Praktikant
13. december 1999 - 11:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad bruger man $HTTP_COOKIE_VARS til?

Ganske enkelt ... hvad bruger man $HTTP_COOKIE_VARS til?
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
13. december 1999 - 12:00 #1
Kun 10 Point ... ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 1999 - 12:02 #2
Jah, man kan jo se hvilke variabler
der er i cookien. Ok, dem kan man
jo også få som $navnetpåvariablen,
hvis man kender dem.
Avatar billede techek Praktikant
13. december 1999 - 12:13 #3
Det kan godt være at det er ureglementeret (jeg vedhæfter min kode) men kan du så sige mig hvorfor programmet så ikke skriver værdierne på navn og alder ud?

--------------->8---------------------------------------------------
<?php
if($submit) {
    if($submit == "setit") {
        setcookie("minkage","navn=jacob&alder=25",time()+60);
    }
    if($submit == "deleteit") {
        setcookie("minkage");
    }
?>

<html>
<body>

<?php
if($submit) {
    if($submit == "setit") {
        echo "<b>Set it</b><br>\n";
        echo "The cookie will live for 30 seconds!<br>\n";
        printf("[ <a href='%s'>Status</a> ]<br>\n",$PATH_INFO);
    }
    if($submit == "deleteit") {
        echo "<b>Delete it</b><br>\n";
        printf("[ <a href='%s'>Status</a> ]<br>\n",$PATH_INFO);
    }
} else {
    echo "<b>Status</b><br>\n<br>";
    printf("minkage=|%s|<br>\n",$minkage);
    printf("navn=|%s|<br>\n",$navn);
    printf("alder=|%s|<br>\n",$alder);
    printf("http_cookie_vars[minkage]=|%s|<br>\n",$HTTP_COOKIE_VARS["minkage"]);

    printf("[ <a href='%s?submit=setit'>Set it</a> ]<br>\n",$PATH_INFO);
    printf("[ <a href='%s?submit=deleteit'>Delete it</a> ]<br>\n",$PATH_INFO);
    printf("[ <a href='%s'>Status</a> ]<br>\n",$PATH_INFO);
}
?>

</body>
</html>
--------------->8---------------------------------------------------
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 1999 - 12:37 #4
setcookie("navn","jacob",time()+60000);
        setcookie("alder","25",time()+60000);

Du kan godt komme i problemer med kun
60 sekunder. Og så sætter man cookies
med navne på denne måde.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2000 - 16:48 #5
Hvad bruges time()+60 egentlig til?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2000 - 16:48 #6
..og time()+36000
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2000 - 18:33 #7
christian-t: til at sætte udløbstidspunktet for en cookie. Det
måles i sekunder.
Avatar billede techek Praktikant
25. januar 2000 - 08:47 #8
Jeg har faktisk haft held med at lave et script med cookies der fungerer som det skal ... i Netscape Communicator 4.51. Men Internet Explorer lader til ikke at huske / gemme cookies (korrekt?) hvilket betyder at scriptet naturligvis ikke virker. Hmmm?

Er der nogen af jer der har samme dårlige erfaringer eller er det "bare" mig der er noget galt med (Psykoanalyse ønskes ej! =8-x )