Avatar billede jensoest Nybegynder
20. september 2008 - 17:16 Der er 7 kommentarer

Anvendelse af USB-porte på router

Hej!

Jeg har en Cisco 871W router med 2 USB-porte. Jeg har forsøgt at finde information om anvendelse af disse, men kan desværre ikke finde noget relevant.

I hardware-manualen til routeren står der følgende: "Universal Serial Bus (USB) ports on the Cisco 871 router provide connection for USB devices such as security tokens, flash memory sticks, and printers."

Når jeg eksempelvis forsøger at anvende et memory stick i en af portene sker der ingenting - intet kommer frem på computeren. Hvad gør jeg eventuelt forkert, og er der hjælp at hente?

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2008 - 18:56 #1
Der skal vel heller ikke ske noget på din pc?

Hvad sker der hvis du logger på router og puter den i mens du er i dens bruger interface?
Avatar billede jensoest Nybegynder
20. september 2008 - 20:19 #3
Min pc er altid logget på router'en. Så vidt jeg ved, er der ingen brugerinterface, og jeg mener ikke, at jeg har installeret noget software til den.

Skulle mit memory stick ikke fremgå som et drev i stifinder, hvis der ellers var forbindelse?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2008 - 21:44 #4
Selvfølgelig har dn et brugerinterface...
Så vidt jeg kan læse mig fren er det en trådløs router?
Så har du helt sikkert været inde på den og sætte sikkerhed på.
Avatar billede jensoest Nybegynder
20. september 2008 - 22:12 #5
Ja, det er en trådløs router. Derfor kunne det være smart at tilslutte printer og andet til router'en i stedet for til pc'en.

Da jeg ikke har installeret noget software på min pc i forbindelse med router'en, hvordan kan der så være en brugerinterface? Jeg har søgt efter det, men kan ikke finde noget. Instillinger og sikkerhed indstilles i Vista.

Det skal bemærkes, at det er en router, jeg har igennem mit arbejde. Til den kobler jeg både min private pc og min arbejdspc trådløst. Men jeg kan ikke se, at det skulle spille nogen rolle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2008 - 22:36 #6
http://192.168.2.1 hvad sker der hvis du klikke på den?
Avatar billede jensoest Nybegynder
21. september 2008 - 00:20 #7
Der sker desværre ikke så meget. Jeg får standardbeskeden: "Internet Explorer cannot display the webpage". Hvad skulle linket undersøge?