Avatar billede hviid Nybegynder
24. september 2008 - 00:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

produkt key forsvundet

Jeg vil meget gerne formattere min maskine, den er snart tre år gammel, det er over et år siden, at jeg har formatteret den og jeg synes den er lidt sløv, men der er heldigvis ikke noget der ikke virker.

Maskinen er selvbygget og styresystemet er windows xp pro, som jeg købte sammen med delene til maskinen.

Problemet er, at jeg kan simpelthen ikke finde den her produkt key, som står på det plastik som cd'en og et lille hæfte var pakket ind i.

cd'en har jeg godt nok.

Jeg har søgt på nettet og har fundet en key generator som skulle kunne lave en gyldig key, men jeg har en fornemmelse at den slags ikke er helt lovligt. Findes der et sted i maskinen, hvor jeg kan aflæse koden og skrive den af inden jeg formatterer

venlig hilsen

Per Hviid
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2008 - 00:06 #1
Avatar billede enya Nybegynder
24. september 2008 - 00:12 #2
Du kan f.eks. hente: "SIW" på http://www.gtopala.com/siw-download.html
Under punktet "Secrets" kan man bla. læse hvilken productkey PC'en har.
Avatar billede hviid Nybegynder
24. september 2008 - 00:37 #3
tak skal i have - begge dele giver den samme key så den må vel være rigtig :-)

det var fedt
det nummer som står under egenskaber i denne compuet, man kan vel kalde det en slags serie nummer, jeg kan ikke lide at skrive det her, men først 5 cifre så OEM så flere cifre altså som

11111-OEM-1234567-12345

det havde ikke været til nogen hjælp??

vejmand kan du ikke oprette et svar så du kan få pointene - går udfra det er mest fair når du var først
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2008 - 00:42 #4
Velbekomme, det er produktets ID nummer du henviser til, så den kunne du ikke bruge til så meget i dette tilfælde.  :-)
http://support.microsoft.com/directory/worldwide/da/contracts/pid/default.asp?SD=gn&LN=da&gssnb=1
Avatar billede hviid Nybegynder
24. september 2008 - 00:50 #5
hmm det er vist længe siden, jeg har været herinde, synes ikke der sker noget, når jeg klikker på "Accepter"
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2008 - 00:56 #6
Jow jow, alt er i orden. Tak for point.  :-)