Avatar billede vester Novice
26. september 2008 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MultiUpload med mere

Jeg har en form med ti upload-bokse, og det er meningen at alle de billeder (ml. 1 & 10), der uploades skal gemmes både i original størrelse og to kopier, hvor den ene får et watermark påført.
Systemet virker fint med billede nummer et, mens de efterfølgende uploades og gemmes, men kun i orginal størrelse, altså uden de to kopier. Hvorfor??

PersId=Request.QueryString("PersId")
GruppeId=Request.QueryString("GruppeId")
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Set jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")
Path = "d:\web\webhotel.dk\Fotos\" & GruppeId & "\"
Count = Upload.Save(Path)

Set File = Upload.Files(1)
Billede=File.ExtractFileName
For Each File in Upload.Files

'Watermark
  WMPath = "d:\web\Webhotel.dk\www\Imgs\Watermarks\"
  jpeg.Open( File.Path )
  Jpeg.Width = "330"
  Jpeg.Height = "229"
  Text = "Copyright 2008"
  jpeg.Canvas.Font.Size = 18
jpeg.Canvas.Font.Opacity = 0.8
jpeg.Canvas.PrintTextEx Text, 10, 200, "c:\Windows\Fonts\Arial.ttf"
  Jpeg.Save(WMPath)& "\" & Billede
'Thumbnail
  TPath = "d:\web\Webhotel.dk\www\Imgs\Thumbnails\"
  jpeg.Open( File.Path )
  Jpeg.Width = "198"
  Jpeg.Height = "132"
  Jpeg.Save(TPath)& "\" & Billede
Next

/VesTer
Avatar billede keysersoze Guru
27. september 2008 - 09:53 #1
inde i din løkke vil File og Billede altid have samme værdi da de to variabler sættes uden for løkken - dvs du behandler det samme billede lige så mange gange som løkken kører.
Avatar billede vester Novice
27. september 2008 - 11:49 #2
Jeg har forsøgt at flytte "For Each File in Upload.Files" op lige under, Count. Det gav bare en anden fejl.
Avatar billede keysersoze Guru
27. september 2008 - 12:36 #3
det er formentlig fordi du benytter samme navngivning af File-objektet og variablen fra din løkke (File). Det vil alligevel heller ikke give nogen mening da du så alligevel kun vil få fat i den første fil da du specifikt skriver 1.

noget a la dette

Upload.Save(Path)

For Each File in Upload.Files
  Billede = File.ExtractFileName
Avatar billede vester Novice
03. oktober 2008 - 20:39 #4
Object doesn't support this property or method: 'File.Path'

>>> ØV
Avatar billede vester Novice
03. oktober 2008 - 20:50 #5
Nu "stjal" jeg lidt fra et andet spm, og fik det til at virke.
Koden ser nu således ud:

PersId=Request.QueryString("PersId")
GruppeId=Request.QueryString("GruppeId")
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Set jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")
Upload.Save
Path = "d:\web\webhotel.dk\Fotos\" & GruppeId & "\"
For Each File in Upload.Files
Billede=File.ExtractFileName
  File.SaveAs Path & Billede WMPath = "d:\web\Webhotel.dk\www\Imgs\Watermarks\"
  jpeg.Open( File.Path )
  Jpeg.Width = "330"
  Jpeg.Height = "229"
  Text = "Copyright 2008"
  jpeg.Canvas.Font.Size = 18
jpeg.Canvas.Font.Opacity = 0.8
jpeg.Canvas.PrintTextEx Text, 10, 200, "c:\Windows\Fonts\Arial.ttf"
  Jpeg.Save(WMPath)& "\" & Billede
'Thumbnail
  TPath = "d:\web\Webhotel.dk\www\Imgs\Thumbnails\"
  jpeg.Open( File.Path )
  Jpeg.Width = "198"
  Jpeg.Height = "132"
  Jpeg.Save(TPath)& "\" & Billede
Next

Tak for forsøget

VesTer
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 09:51 #6
... som vel i bund og grund er præcis det jeg skrev
Avatar billede vester Novice
05. oktober 2008 - 22:34 #7
Helt præcist er det vel ikke, da din løsning jo som skrevet gav denne fejl:
Object doesn't support this property or method: 'File.Path'
Det er dog korrekt at dele af det du skrev, er med i den fungerende løsning, og jeg opretter da gerne et spørgsmål med de 15 points til dig, hvis ikke du er af samme opfattelse.

VesTer
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2008 - 23:21 #8
Det er kun dig der har skrevet om "File.Path" i koden - ikke mig - så min løsning kan næppe have forårsaget den fejl. Grunden til at det så alligevel fejler er, at du i din oprindelige kode brugte den samme variabel til flere ting; objektet file og variablen file...

Jeg overlever uden point - kunne (kan) bare ikke se hvad forskellen var.