Avatar billede ivano Nybegynder
28. september 2008 - 12:12 Der er 5 kommentarer

Klaprende lyd på bærbar

Hej alle eksperter!

Jeg har en zepto Znote 6625WD. Den har det problem at den er ret ubrugelig til at spille musik på, da den ofte har en klaprende/skrattende lyd som går op og ned i intensitet, dvs. noget af et musiknummer kan spille upåklageligt, og så kommer man ind i en byge af klapren og skratten.
Det er selvfølgelig svært at definere præcist hvordan det lyder, men det lyder nærmest som om computeren overanstrenges. Fx. lød musikken temmelig slemt da jeg var igang med at installere office, hvor computeren jo selvfølgelig arbejder mere end normalt.
Jeg har prøvet at opgradere fra XP til vista, uden forbedring eller forværring.
Jeg mistænker den seneste BIOS update for at være problemet.

Andre der har/har haft problemet og kan hjælpe mig med at komme nærmere en løsning?
Tak

Ivan
Avatar billede efunnydk Nybegynder
28. september 2008 - 12:37 #1
Har du prøvet at hente den nyeste driver til lydkortet har selv sådan en computer og har prøvet (køre også den nyeste bios)
Avatar billede ivano Nybegynder
28. september 2008 - 13:06 #2
Siger du at du har haft samme problem?
Driveren er den nyeste fra Zepto - 1.88
Avatar billede efunnydk Nybegynder
28. september 2008 - 14:42 #3
Ja det har jeg opdateret driver til lydkort og så virker det men bag i den er der nogen skruger prøv at stramme dem lidt kan også hjælpe ellers ville jeg nok ringe til zepto.
Avatar billede ivano Nybegynder
28. september 2008 - 16:51 #4
Hmm, mystisk. Jeg har lige prøvet at afinstallere og installere driveren igen uden nytte. Hvad skulle det hjælpe at stramme skruerne?

Har kontaktet zepto via mail og de har tilbudt at tage den ind til reparation, men kan bare ikke undvære den. Hvad siger de forøvrigt til at man ikke har deres windows installeret, så er der vel ikke nogen dækning? Og kan man risikere at de slet ikke vil reparere den?
Hvilke alternativer er der til zepto's rep service?
Avatar billede efunnydk Nybegynder
28. september 2008 - 19:48 #5
Det jeg mener med skruere er de kan være løse nede under zepto de bruger ikke din xp de har en harddisk de sætter i når de tester det så selv vis man havde en ulovlig kopi så er de lige glade.