Avatar billede draeber Nybegynder
29. september 2008 - 16:02 Der er 4 kommentarer

automatisk resize til bestemt højde-bredde forhold

Hej

Jeg har en del billeder som skal tilpasses et bestemt højde-bredde forhold, men som har forskellige dimensioner (f.eks. 200x191 og 500x900).
Det skal ligge hvide kanter til, således at billedet blot bliver større på den led, der er forkert.
Jeg vil ikke bruge penge på det, så det skal være gratis at bruge.
GIMP kan gøre det manuelt, men da det trods alt er en del billeder, vil jeg gerne kunne gøre det automatisk!

MVH
Draeber
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2008 - 16:07 #1
<ole>

Photoshop kan gøre det automatisk  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2008 - 17:42 #2
Mon ikke du kan bruge Irfanview: http://www.eksperten.dk/artikler/180
Avatar billede draeber Nybegynder
30. september 2008 - 07:14 #3
Photoshop er udelukket, da jeg ikke vil bruge penge på det...
kigger lige lidt på irfanview
Avatar billede draeber Nybegynder
30. september 2008 - 07:21 #4
umiddelbart kan Irfanview heller ikke klare opgaven, desværre...