Avatar billede dnx Nybegynder
29. september 2008 - 22:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog er dette?

Hejsa,

Jeg har fundet en klient på nettet, jeg kunne virkeligt godt tænke mig nogle ledetråde til hvilket sprog det er skrevet i.

Klienten kan findes på www.bluegecko.ro

Firmaet kører et program på deres server som klienten kontakter.

Håber der er nogen der kan skubbe mig i den rigtige retning.

Dnx.
Avatar billede drsniper Nybegynder
29. september 2008 - 22:11 #1
Endelsen .ro er rumænien.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2008 - 22:16 #2
Det er native kode så det kan ikke siges med sikkerhed.

Men et lille kig i en tilfældig DLL finder ref til KERNEL32.DLL, MFC42.DLL og
MSVCRT.dll så jeg gætter på at det er lavet i C++.
Avatar billede dnx Nybegynder
29. september 2008 - 22:35 #3
Aha, ville det være svært at lave den første del af programmet, den som beder clienten tjekke sin version kontra den nyeste på serveren. Hvilken retning skal jeg kigge i for at lærer dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2008 - 22:44 #4
I C++ skal du nok kode en del. Det må være noget med at sende en HTTP request og
spørge efter hvad current er og så gøre noget hvis man er outdated.

Hvis du laver det i Java eller i .NET er det meget nemmere !
Avatar billede dnx Nybegynder
29. september 2008 - 22:45 #5
Vil det da også være muligt at bibeholde den grafiske brugerflade?
Avatar billede roenving Novice
29. september 2008 - 22:46 #6
Tjah, min adblocker gik straks i selvsving og blokerede alt, mon det sker for alt fra Rumænien ?-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2008 - 22:50 #7
Enten kan du implementere en tilsvarende GUI i f.eks. .NET WPF eller du kan forsøge at lave noget mixed managed og unmanaged.
Avatar billede dnx Nybegynder
29. september 2008 - 22:51 #8
Altså der burde ikke være noget galt med selve applicationen.

Det er et reelt online spil som var super populært i en 5 års tid, men udvikleren begyndte sidste år at arbejde hos et andet firma og så døde det hen. Men skal selv til at arbejde på en serverside application (eller hvad det hedder), og så huskede jeg at jeg syntes deres klient var ret nizzle.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2008 - 23:04 #9
Hvis du skal arbejde med et online spil, så tror jeg ikke at du vil have nogen problemer med
HTTP løsningen i C++ !
Avatar billede dnx Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:59 #10
Jeg siger tak for hjælpen, vil du smide et svar Arne V?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2008 - 16:00 #11
kommer her
Avatar billede dnx Nybegynder
06. oktober 2008 - 06:45 #12
Takker.