Avatar billede hgj Praktikant
30. september 2008 - 19:33 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Java runtime er deaktiveret, brug for hjælp til aktivering!

Jeg har et stort problem, jeg har ingen anelse hvorfor, men nu virker min Java runtime ikke længere, har prøvet at fjerne og installere, reperarer etc., ingen ting har virker.

Prøvede så javas egen hjemme, hvor man kan køre en tjek, men jeg får et vindue op som siger at jeg skal indtaste brugernavn og adgangskode. Får I også det. http://www.java.com/en/download/installed.jsp - her trykkes Verify java version.

Men hvordan skal jeg lige få gang i Java?

Skriv hvad I skal bruge af oplysninger om nødvendig.

Har Vista!
Avatar billede reinelt Nybegynder
30. september 2008 - 19:47 #1
jeg får ingen melding om indtast af kode-brugernavn.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2008 - 19:47 #2
Hvad sker der hvis du ikke klikker på "Verify java version"?

Her går der lidt tid, og så oplyser den hvad jeg har på min PC.
Avatar billede reinelt Nybegynder
30. september 2008 - 19:51 #4
samme melding som hos vejmand
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2008 - 19:52 #5
Ellers kan du prøve at downloade offlineinstallationsfilen herfra: http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Du skal muligvis afbryde forbindelsen til internettet under installation.
Avatar billede hgj Praktikant
30. september 2008 - 20:50 #6
Når jeg trykker verify..., scanner java eller hvad den nu laver, men efter nogen tid springer den til et nyt billede http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml og det er her jeg får en brugernavn/kode vindue.
Avatar billede hgj Praktikant
30. september 2008 - 20:51 #7
Har prøvet både online og offline versioner af installeringsmuligheder.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2008 - 20:55 #8
Og hvad sker der når du installerer? Kommer der en fejlmelding eller hvad?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2008 - 21:00 #9
Er det på en Vista maskine? Hvis ja, så prøv at aktivere superadministrator kontoen, og installer derfra: http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268
Avatar billede hgj Praktikant
10. oktober 2008 - 20:39 #10
Jeg ved ikke hvad min computer har lavet, men efter at den har stået stille i lidt over en uges tid, hvirker java igen og den er kommet på iconbaret igen. Så sorry guys, men tak for indlæggene. I kan bare smide et svar ind, hvis I vil have point. Lukker i morgen middag, hvis der ikke er andet.
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 20:50 #11
svar deler gerne
Avatar billede vejmand Juniormester
10. oktober 2008 - 22:44 #12
Oki.  :-)