Avatar billede djblues Nybegynder
01. oktober 2008 - 15:10 Der er 4 kommentarer

Macro fejl - og det har virket

Hej - Jeg har følgende kode
-----------------------------------------------------
    Sub AllPictSize()
        Dim PecentSize As Integer
        Dim oIshp As InlineShape
        Dim oshp As Shape

        PercentSize = InputBox("Enter percent of full size", "Resize Picture", 75)

        For Each oIshp In ActiveDocument.InlineShapes
            With oIshp
                .ScaleHeight = PercentSize
                .ScaleWidth = PercentSize
            End With
        Next oIshp
-----------------------------------------------------
Pludselig virker det ikke mere...

Det eneste jeg kan se som nogen forskel siden jeg brugte macroen sidst er at jeg har fået installeret Visual Studio 2008.

Nogen der har et forslag ?? TAK
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. oktober 2008 - 15:30 #1
Du skriver jo ikke lige, hvad der ikke virker.

En mulighed: I koden, du har vist her, står der ”dim PecentSize” – men det er ”PercentSize” du bruger længere nede (der mangler et r i ”Pecent…” i deklarationen). Det giver en fejl, hvis man har sat VBA op til at kræve, at variabler er deklareret.

Makroen virker her.

En anden mulighed: Makroen er skrevet til at håndtere InlineShapes – dvs. objekter indsat ”på linje med tekst”/”In line with text”. Hvis dit dokument indeholder objekter indsat med en anden type ombrydning, gør makroen ingenting – i det tilfælde skal du bruge Shapes og ikke InlineShapes.
Avatar billede djblues Nybegynder
01. oktober 2008 - 15:41 #2
Det der er mærkeligt er at macroen har virket fint i det dokument jeg sidder med, OG med de billeder der er i dokumentet.

Jeg får fejl i linjen :
        For Each oIshp In ActiveDocument.InlineShapes
"Code execution has been interrupted"

??
PS. jeg ændrede lige "dim PecentSize" til "dim PercentSize"
stadig samme fejl ..
Avatar billede djblues Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:06 #3
Har fundet ud af det...

normal.dot fejlede åbenbart.
Så genstart og vupti så virkede macroen igen...
Åbenbart et generelt problem for mange....

Jeg lukker ?? tak for indsatsen.

PS. Genstart virker altid, er det ikke det man plejer at sige :-)
Avatar billede djblues Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:06 #4
lukker