Avatar billede wolfgang Praktikant
02. oktober 2008 - 08:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flash CS3 - Link på hele filmen

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en flash-film og jeg ønsker at have et link på hele filmen. Så vidt jeg har forstået, løses dette med at placere en "usynlig"/transperent knap over hele projektet og gøre den til det aktive link.
- Linket skal åbnes et website, i et nyt vindue.

Jeg har forsøgt mig kraftigt frem, men jeg har endnu ikke fundet løsningen - hvor svært kan det være :)

Jeg håber at I kan give mig en trin-for-trin guide...

På forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
02. oktober 2008 - 08:52 #1
Det gør du bare med:

navigateToURL("url-her, “_blank");
Avatar billede wolfgang Praktikant
02. oktober 2008 - 11:31 #2
Tak for dit svar - vil du ikke uddybe det yderligere så alle steps før og efter er med?
Kan jeg bare sætte ovenstående ind på en kan?
Avatar billede w13 Novice
02. oktober 2008 - 11:39 #3
Her kan du se eksempler på at køre en funktion ved klik på en knap:

http://www.omflash.dk/2007/kom-godt-igang-med-buttons-i-actionscript-3.html

Og så kan du bare bruge det sammen med mit eksempel:

navigateToURL("ny_url.php", “_blank");
Avatar billede wolfgang Praktikant
02. oktober 2008 - 12:16 #4
Det var et godt link - tusind tak. eg er dog ikke helt i mål endnu.

Min AS3 kode ser således ud:

import flash.events.MouseEvent;
import flash.net.navigateToURL;

my_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, mySingle);

function mySingle(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL("http://icon.kompan.com");
}

Jeg får følgende fejl:
1067: Implicit coercion of a value of type String to an unrelated type flash.net:URLRequest.
Avatar billede wolfgang Praktikant
14. juli 2011 - 14:23 #5
Lukket...