Avatar billede benson Nybegynder
04. oktober 2008 - 12:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Summasummarum udskriver blank side

Hejsa Eksperter

Min far har lige skiftet en Brother HL printer (kørte på parrallel) til en Brother laser multifunktions printer på USB.

Både før og efter har der været installeret endnu en brother MFC 110 på USB.

Før skiftet har Summasummarum fint kunnet printe på begge printere.

Efter skiftet:
1. Summasummarum beder selv 110 printeren om at skrive spejlvendt. Dette er undersøgt før start af programmet i printerindstillinger, og efter programstart i samme.
2. Summasummarum skrive kun blanke sider på den nye MFC laser.
3. Hvis min far beder summasummarum om at udskrive til MS Document Image Write, og derefter udskriver derfra, er der ingen problemer.

Det skal selvfølgelig lige bemærkes, at MFC 110 og den nye virker perfekt i alle andre programmer.

PS! Ved ikke om det er det rigtige forum, men jeg håber der er et kvivkt hoved ;-)

- Benson
Avatar billede ottobp Novice
06. oktober 2008 - 09:19 #1
ej hørt  om  det her  før
en hurtig  nødløsning....
MS document Image Writer (eller  en  PDF-installeret  printer)  kan laseren  udskrive et SÅDANT dannet  dokument????
men det  er jo en nødløsning  lige  til en begyyndelse
Avatar billede benson Nybegynder
06. oktober 2008 - 21:05 #2
@ottobp : "3. Hvis min far beder summasummarum om at udskrive til MS Document Image Write, og derefter udskriver derfra, er der ingen problemer"

Ja det kan den.... der er kun problemer med summasummarum.

Jeg er dog af anden vej blevet gjort opmærksom på problemer med især regnskabsprogrammer og USB printere, og især 2 stk. USB printere. Der blev foreslået at installerer en ældre printerdriver eller simpelthend prøve at installere en HP LJ 2 driver til printeren.
Så det forsøger jeg lige.
Avatar billede ottobp Novice
06. oktober 2008 - 22:14 #3
jeg har  fra  en anden  bruger  hørt  om  en BROTHER  der  heller ikke  kunne  på  hans iforhold  til  SS  men  godt  til  andre  programmer
Avatar billede ottobp Novice
08. oktober 2008 - 23:32 #4
har i dag  haft  en henvendelse til  min hotline  på  www.ivaerksaet.dk  om  netop  det  med  BROTHER  som  utilgængelig  som  printer,  så det lyder som  der er et problem
Avatar billede benson Nybegynder
09. oktober 2008 - 19:35 #5
Brother har den 6. oktober frigivet en ny driver til denne MFC..... Det hjalp på problemet.

Så ja det kunne tyde på at Brother havde et problem.
Avatar billede ottobp Novice
10. oktober 2008 - 00:48 #6
hvorfor  bliver  pointene  ikke  aktiveret  hos  mig????
Avatar billede benson Nybegynder
10. oktober 2008 - 07:19 #7
@ottobp: den må du lige uddybe?
Avatar billede ottobp Novice
10. oktober 2008 - 08:22 #8
det er noget med  at  når  du  siger  ACCEPTERET  SVAR  så  bliver  den pointsum  du  har  sat  på  det  her  spm.  krediteret  til  den  som  du  accepterer  svar fra
Avatar billede benson Nybegynder
10. oktober 2008 - 08:39 #9
@ottobp> Det er korrekt. Men da jeg selv har løst problemet, og løsningen ikke har været anvist af andre, tildeler jeg pointene tilbage til mig selv. Jeg håber du kan bruge min løsning i din hotline.
Avatar billede ottobp Novice
10. oktober 2008 - 09:03 #10

Hvem gav dig ideen  til at søge hos  Brother  det var  da ikke  noget der var  født  i din hjerne  så  derfor  hit med  pointene
Hvis  ikke  så  holder  jeg  mig fra dine  spørgsmål  for eftertiden

ps. du har et andet spørgsmål  om  fakturanr.  Finder du også  selv på  svaret der??????????
Avatar billede ottobp Novice
10. oktober 2008 - 09:06 #11
sorry  det  med  fakturanr.  er  IKKE  dig  så  vi holder her
Avatar billede benson Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:34 #12
ottobp> Seriøst Ottodp?? Bemærk at jeg fandt løsningen den 6. Og på den anden side, skal jeg vist lede længe efter dit forslag om at søge ved Brother. Synd for dig, at du er lidt nærtagen mht. afviklingen af dette spørgsmål, men i sidste ende, er det vel ikke en EKSPERT løsning at søge informationer hos producenten.

Ha' det godt ottobp
Avatar billede ottobp Novice
10. oktober 2008 - 10:09 #13
jamen det var  jo  helt dig selv  der  fandt  på at det kunne være  Brotheren  der var problemet  kan jeg  se  Slet  ikke  noget  jeg havde lod i  der den 6. okt.

men fint  nok  jeg holder  fingrene  væk  fra dine  fremtidige spørgsmål  så  ha det  godt