Avatar billede faxy Nybegynder
12. oktober 2008 - 12:18 Der er 6 kommentarer

Exchange behold mails på exchange serveren

Goddag Eksperter

jeg sidder lidt og roder med noget exchange server.

og meget simpelt vil jeg have den beholder et copy af mailen på exchange serveren, så jeg får alle mails ud til de 2/3 klienter jeg har.

i outlook kan man sætte et flueben at den skal beholde mailen på serveren, det har jeg så hørt man også kan gøre på exchange serveren, så man ikke skal ud på klienterne og gøre det.

nogle der lige kan guide til hvor det flueben sidder henne
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:58 #1
som standard ligger alle mails jo på serveren med mindre du henter dem ned vha. fx pop3. Lav en mailbox og del den, så dine 2-3 brugere har adgang til den. Det er måden man normalt gør det på.
Avatar billede faxy Nybegynder
13. oktober 2008 - 09:50 #2
jeg henter dem netop ned med pop3.
Avatar billede zilent Nybegynder
16. oktober 2008 - 16:56 #3
Du bør ikke benytte POP3 længere - det er simpelthen for gammeldags og ufleksibelt :)

Sæt Outlook på til at benytte en MAPI (Exchange) profil i stedet for POP3 (evt. outlook Anywwhere, men det er noget mere komplekst at konfigurere).

Der findes ikke et centralt sted hvor man kan definere, at mails skal blive på Exchange serveren ved POP3.

Jakob H. Heidelberg
MVP:Enterprise Security

http://www.it-experts.dk
Dit personlige netværk til viden om IT
Avatar billede faxy Nybegynder
08. december 2008 - 08:56 #4
sorry for late respons har været meget ophængt, kender du eventuelt en god guide et sted ?
Avatar billede zilent Nybegynder
08. december 2008 - 09:32 #5
Det bedste råd jeg kan give dig er at spørge på IT-experts.dk - der sidder MS eksperter fra hele landet og besvarer spg som disse.

Jakob H. Heidelberg
MVP:Enterprise Security

http://www.it-experts.dk
Dit personlige netværk til viden om IT
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2008 - 10:14 #6
åbn kontrolpanel --> post. Opret en konto. Derunder kan du vælge, at du forbinder til en exchange server. Du skriver navnet på serveren og dit brugernavn. Det er rimelig ligetil.

zilent: læs lige reglerne for eksperten mht. signaturer med links til sites, der ikke har noget med løsning at gøre.