Avatar billede janvind Praktikant
14. oktober 2008 - 17:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Proff. software til webdesign

Jeg har indtil videre anvendt Frontpage til at lave hjemmesider med, men vil gerne prøve noget nyt.

Hvad kan I anbefale???
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 17:29 #1
Adobe dreamweaver er nok næste skridt fra frontpage. Men koster lidt.

Arbejder du i asp.net er Microsoft Visual Web developer gratis, men fungere også fint til "normale" statiske hjemmeisder.
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2008 - 17:30 #2
Frontpage er i hvert fald ikke prof så det er på tide at skifte væk fra det. Hvad du skal vælge afhænger af hvad du skal lave og i hvilken teknologi - til HTML/ASP/PHP foretrækker jeg HomeSite og til ASP.NET Visual Studio.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
14. oktober 2008 - 18:34 #3
Adobe dreamweaver er godt, men dyrt.

Jeg synes også, at Netobjekt Fusion ser godt ud, selvom jeg kun lige har prøvet det.
Avatar billede destorebriller Nybegynder
15. oktober 2008 - 11:23 #4
Det kommer an på din kunnen, hvis du kan lidt med HTML og andre sprog vil jeg anbefale HomeSite, som keysersoze også anbefaler. Men da du er vandt til frontpage er det måske et stort spring at tage, da der ikke er en brugeroverflade som du er vandt til fra frontpage. Så mit bedste bud ville være som allerede nævnt Dreamweaver, som også findes i en trial version så det kan afprøves ganske gratis.

Held oglykke :)
Avatar billede janvind Praktikant
15. oktober 2008 - 12:17 #5
Der skal helt klart være mulighed for at designe på en brugerflade.
Herudover skal der være mulighed for at gå ind i kodeteksten.
Dvs. jeg søger nok noget i stil med Frontpage 2003, men håber lidt på at der finde et nyere og mere opdateret (mht. menuer, effekter m.v.).
Jeg vil bestemt ikke betegne mig som en ørn til programering, idet alle tidligere anvendte effekter, menuer m.v. er hentet andre steder. Se eksempelvis www.hns-as.dk, som jeg har lavet (fungere bedst i IE).
Avatar billede Trez Seniormester
15. oktober 2008 - 15:40 #6
Hvis du vil have et GUI med kodedel så er det Dreamweaver du skal have fat i som nævnt tidligere.

Homesite er også godt, men er mere baseret på at du kan kodedelene, men er Homesite ikke stoppet som en del af Adobes pakke??? Eller kom der ny udgave sammen med CS3/CS4???
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2008 - 20:54 #7
Siden fejler i min IE7 så måske kunne den godt trænge til en ekstra gennemgang. På ydersiden synes jeg at din side ser rigtig godt ud - men inde bag ved gemmer der sig en del rod; fx ingen doctype, brug af forældede frames og misbrug af tables i tables... så selvom det måske vil være et ordentligt spring at tage ville et mere tekstbaseret udviklingsværktøj nok kunne være med til at give det lidt mere indsigt i kode og så slippe for "fungere bedst i IE" kommentarer da sider selvfølgelig skal være crossbrowser.

Homesite er vist ikke kommet i en ny version i lang tid - om det er helt dødt tør jeg dog ikke sige, men ellers vil DW som allerede nævnt være et godt alternativ.
Avatar billede janvind Praktikant
16. oktober 2008 - 15:40 #8
=> keysersoze: Jeg er lidt overrasket over at min side skulle fejle i IE, da den er afprøvet i mange forskelle versioner af IE. Jeg ved, at der er problemer i firefox med styringen af skriften.
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2008 - 17:47 #9
får et par javascript-fejl - du bør kunne se dem nede i venstre hjørne af browseren.
Avatar billede janvind Praktikant
16. oktober 2008 - 20:21 #10
Jeg har prøvet at download Microsoft Expression Web - det ligner Frontpage i nyt design - hvad er forskellen?
Avatar billede janvind Praktikant
17. oktober 2008 - 21:33 #11
Lukker
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2008 - 23:21 #12
Expression Web er en af afløserne for Frontpage som var/er forældet - foruden EW kan nævnes Sharepoint med tilhørende Designer.

Og så har du endnu ikke lukket ;)