Avatar billede cool_code Nybegynder
21. oktober 2008 - 00:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af skærm (form) driller

Hej

Jeg har en applikation som udfra nogle værdier i et dataset ændrer nogle små billeder (gif's) på skærmen. Mit problem er at hvis jeg trykker med musen på skærmen, så stopper opdateringen af skærmen, men funktionen som laver opdateringen kører videre. Selve formen (eller applikationen) laver "Svarer ikke" selvom funktionerne kører. Og derved stopper opdateirngen af skærmen.

Mine GIF's er sat ind i nogle Picture-Box's.

Jeg kører kun med en tråd - dvs prgrammets egen tråd, ikke multithreaded.

Nogle der har nogle design ideer eller råd til kodning for at undgå dette problem?

\\Cool_Code
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. oktober 2008 - 01:15 #1
Ja, netop at lave beregning/databehandling i en anden tråd, og så modificere din GUI tråd via invoke.
Avatar billede kalp Novice
21. oktober 2008 - 07:44 #2
Du kan gøre det via. en Delegate - det simplificere det lidt.

se evt. mit første indlæg her.
http://www.eksperten.dk/spm/848868
Avatar billede bulgroz Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:07 #3
Kig også på BackgroundWorker klassen. Her er alt pakket pænt ind og har de nødvendige detaljer for opdatering osv.
Avatar billede cool_code Nybegynder
21. oktober 2008 - 22:50 #4
jeg har bl.a labels der ændres via invoke-metoden, så den har jeg allerede implementeret, og forsøgte også at lave en anden tråd. Jeg tror jeg går efter at dele programmet op i flere tråde end 2, således at skærmopdateringen foregår via en tråd som de andre funktioner ikke har noget med at gøre.
BackgroundWorker ser måske interessant ud, kender den ikke men det lyder som en slags tråd også?
Hvad med en timer for grafikopdateringen, er det en mulighed?

\\cool_code
Avatar billede cool_code Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:02 #5
Fik aldrig grafikken til at virke, er dog ikke i tvivl om at det er ovenstående måde det skal gøres på. Programmet skulle op og køre hurtigt så jeg valgte en løsning med labels istedet. Det virker fint, dog fandt jeg et par bugs som godst kunne være medvirkende til at det med grafikken drillede, så jeg fortsætter senere med grafikken.

Vil i have points, så smid et svar.

\\cool_code
Avatar billede cool_code Nybegynder
01. januar 2009 - 20:01 #6
Lukker spørgsmålet da jeg ikke fik det til at virke. Tak for hjælpen alligevel