Avatar billede skwat Praktikant
22. oktober 2008 - 01:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio og database scripts

Hejsa,

Har et måske lidt åndsvagt spørgmål:
Jeg har et projekt som jeg har lavet i vs.net 2003, i dette projekt har jeg for første gang i mit liv oprettet en database under app_Data (Database.mdf) - nu er det sådan at jeg gerne vil have et oprettelse SQL script af den database! Men jeg kan ikke finde knappen ;) - er der ikke noget indbygget til at hjælpe mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2008 - 01:24 #1
SQLServer Studio boer kunne det.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 02:27 #2
Vælg databasen, højreklik, script database ....
Avatar billede skwat Praktikant
02. november 2008 - 12:20 #3
Hej Arne,

Jeg skrev forkert i mit spørgsmål, der skulle have stået VS 2005.

"SQLServer Studio" siger mig ikke lige noget, google finder ikke noget.

Hvis jeg højreklikker på database.mdf (i server explorer) - så finder jeg ikke nogen script database option.

Den eneste måde jeg har kunne automatisere det er ved at aktivere tcp/ip i min lokale server, opsætte en brugere, og så bruge aqua data studio til at eksportere create scriptet. (men vil nu helst bruge noget der er indbygget i vs.net 2k3)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2008 - 14:19 #4
Jeg snakker om:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c243a5ae-4bd1-4e3d-94b8-5a0f62bf7796&displaylang=en

for SQLServer 2008 Express kommer den bundled hvis man henter "with Tools" download.
Avatar billede skwat Praktikant
02. november 2008 - 22:43 #5
Du har jo ret!