Avatar billede ladekarl Nybegynder
29. oktober 2008 - 20:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en besked til brugere af en pc når denne startes op?

Hej allesammen.

Jeg er lærer på en skole, og jeg er ansvarlig for IT på skolen. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er muligt at skrive en besked, som eleverne skal læse hver gang de starter en pc?
Der kunne f.eks. stå: "Husk du ikke kan gemme på Pc´en - upload i stedet til skolens server!"

Pc´erne kører med XP - har dog to multimedie Pc´er der kører med Vista.

Tak for venligheden.
29. oktober 2008 - 21:17 #1
29. oktober 2008 - 21:20 #2
Avatar billede ladekarl Nybegynder
29. oktober 2008 - 21:58 #3
Har du tjekket om mine spørgsmål er besvaret eller foretog du dig ikke den umage? Det er så nemt at være politibetjent i dag - overfladisk arbejde!

Anyway - tak for dit svar, det var lige i skabet!!!
29. oktober 2008 - 22:18 #4
Fremgår af flagfarven - ska' jeg vise eksempler fra din liste ???
29. oktober 2008 - 22:18 #5
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede roenving Novice
29. oktober 2008 - 22:54 #6
-- hvis du ikke har fået svar på gamle spørgsmål, vil det være urealistisk at forvente, at der kommer nogle (hvilket du vel på et eller andet plan også fortæller dine elever ?-)

-- derfor bør du lukke dem, enten ved selv at besvare eller bede de, der har givet rimelige input eller svar om at lægge et svar, du kan acceptere ...
Avatar billede ladekarl Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:19 #7
Nu er det ikke flagfarven der bestemmer om mit spørgsmål er besvaret! Og jo det kan godt være jeg skulle få dem afsluttet - de er godt hobet sig op! Så lidt ret har du!

Efter at have prøvet programmet du henviste til har jeg fundet ud af at det lige er sådan et vi har brug for men desværre koster det 100$ at bruge!!! Findes der noget der ligner som er billigere eller bedst gratis?

Jeg har selv søgt men kan ikke finde noget!
30. oktober 2008 - 15:24 #8
Nu er jeg lidt 'fræk' - måske jeg/vi skulle vente et par måneder/år med at vende tilbage hertil ?
30. oktober 2008 - 15:27 #9
http://www.google.dk/search?hl=da&q=message.exe+%2B+download&meta=
Men pas på "uønskede" elementer med i pakken...