Avatar billede birgittejensen Nybegynder
29. oktober 2008 - 22:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Finde installations kode i regedit?

Hejsa,

Jeg har smidt en installationskode væk til et program, som dog stadig er installeret på min computer. Nu har jeg dog brug for at installere programmet på min bærbare i stedet for, men kan som sagt ikke finde papiret med koden på.
Er der et eller andet sted i fx regedit jeg kan se koden?

På forhånd tak.
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. oktober 2008 - 00:13 #1
Download SIW Standalone (English-Only) fra dette link:
http://www.gtopala.com/siw-download.html

SIW Standalone, kræver ikke installation, blot Klik på SIW.exe
Kik under software, hængelåsen Licenses, der står de forskellge installationskoder.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2008 - 08:30 #2
så må det også stå i programmet under options eller hvad de kalder det.
uden for point
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. oktober 2008 - 22:19 #3
På forhånd tak ???????

Hvis din licens er OEM må den ikke flytte maskine
Smidt koden væk!!
den går ikke, hacking/crackin er ikke tilladt
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. oktober 2008 - 23:00 #4
jonah.hex
Hvad i H****** er det du antyder.
Sæt dig lidt i diverse licensregler, inden du udtaler dig.
Her er der ingen der taler om hacking/crackin.
:-)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
30. oktober 2008 - 23:13 #5
Der er slet ikke tale om at hacke eller cracke noget som helst. Jeg kan ikke finde koden til at installere mit ProTools, der hører til min MBox, der er købt og betalt. Om jeg vil have det installeret på min stationære eller bærbare - det må jeg vel selv om. Der følger hardware til - vi taler ikke om Photoshop el.lign. Det er jo et program, jeg allerede HAR liggende - jeg spørger ikke efter hvordan jeg finder koden til et program, som jeg ikke kan installere fordi jeg har downloadet et eller andet obskurt program et eller andet sted fra, så klap lige hesten.

Osigaard - tusind tak for hjælpen. Stort set alle mine programmer - der er købt og betalt kommer op på den liste, men af en eller anden grund kommer Digidesign ikke op, så jeg må lede lidt mere efter manual og kode. Men tak for hjælpen :o)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
30. oktober 2008 - 23:14 #6
Osigaard - vil du ikke smide et svar, så du kan få points?
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. oktober 2008 - 09:20 #7
Ping! Dette er et svar.
:-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. oktober 2008 - 09:26 #8
Som treatmenice skriver, prøv at se under options eller hvad de kalder det, i programmet på din stationære, om det evt., kan give dig nogle oplysninger.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2008 - 15:39 #9
Kan også stå under hjælp !
Avatar billede thov Forsker
31. oktober 2008 - 17:17 #10
Muligvis kan Ophcrack finde koden. Windowsversionen kan ikke 'aflure' koder på et kørende (aktivt) system, så der skal en bootCD til - den finder du her http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

Hvordan den ellers virker, aner jeg ikke, men jeg tester den snarest, for det ser interessant ud :-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. oktober 2008 - 17:35 #11
Nu kan jeg ikke lige gennemskue, hvad MBox står for, har selv 4-In-One "DIGITAL MEDIA BOX!" fra SWAN Distribution,
Min "DIGITAL MEDIA BOX!" kræver ingen kode ved installation, men opfordrer til at registrere sig hos ROXIO.
"DIGITAL MEDIA BOX!" indeholder Roxio Easy CD&DVD Creator, Roxio VideoWave Movie Creator, Roxio PhotoSuite Platinium og ArcSoft Funhouse
Installationsrækkefølge fremgår af nedennævnte billeder.

http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/DMB1.jpg
http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/DMB2.jpg
Avatar billede osigaard Nybegynder
09. november 2008 - 17:46 #12
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
10. november 2008 - 02:32 #13
Ihhh osigaard - undskylder meget! Jeg har været på døgnvagter og har fuldstændig glemt alt om at godkende.

Ingen af delene virkede desværre.
En MBox er en boks udviklet af Digidesign, til at optage lyd på computeren i deres program, ProTools, hvor man så kan lave multisporsoptagelser.
Som sagt virkede første program ikke, men det kom til gengæld med koder til mange andre programmer, så helt ubrugeligt er det ikke. Pphcrack virkede desværre heller ikke, så der er ikke så meget andet at gøre, end at jeg må på jagt efter instruktionsbogen, der indeholder koden igen igen.
Men tak for forslag! Det er meget værdsat :o)