Avatar billede slinky Nybegynder
03. november 2008 - 14:41 Der er 1 kommentar

data fra 2 xml filer

Hej
Skal selecte data fra en xml fil afhængigt af data fra en anden xmml fil.

hvordan skal jeg uforme mit select statement i foreach løkken?? Som det ser ud nu har jeg
select="plist/dict/dict/dict[descendant::key[contains(text(),document('music.xml')//Body/Profile/ImplicitData/Concepts/Concept[descendant::key])]]">

Det virker ikke. Vil kun have de numre ud der har en genre det matcher en concept key i 1.xml

Håber det giver lidt mening

På forhånd tak

<---1.xml--->
<Body defaultprofile="music">
    <Profile name="music">
        <ImplicitData>
            <Concepts>
                <Concept key="rock" value="1.0"/>
                <Concept key="heavy metal" value="1.0"/>
<----------->

<---itunes.xml---->
plist version="1.0">
<dict>
    <key>Major Version</key><integer>1</integer>
    <key>Minor Version</key><integer>1</integer>
    <key>Application Version</key><string>8.0.1</string>
    <key>Features</key><integer>5</integer>
    <key>Show Content Ratings</key><true/>
    <key>Music     <key>Library Persistent ID</key><string>05C43127CC3EA5CD</string>
    <key>Tracks</key>
    <dict>
        <key>495</key>
        <dict>
            <key>Track ID</key><integer>495</integer>
            <key>Name</key><string>Highway To Hell</string>
            <key>Artist</key><string>AC/DC</string>
            <key>Album</key><string>Highway To Hell</string>
                        <key>Genre</key><string>Industrial</string>
<---------->

<---filter.xslt--->
<xsl:for-each select="plist/dict/dict/dict[descendant::key[contains(text(),document('music.xml')//Body/Profile/ImplicitData/Concepts/Concept[descendant::key])]]">

                        <xsl:variable name="name" select="key[text()='Name']/following::string"/>
                        <xsl:variable name="artist" select="key[text()='Artist']/following::string"/>
                        <xsl:variable name="album" select="key[text()='Album']/following::string"/>
                        <xsl:variable name="genre" select="key[text()='Genre']/following::string"/>
                        <xsl:variable name="year" select="key[text()='Year']/following::integer"/>
                        <tr>
                            <td><xsl:value-of select="$name"/></td>
                            <td><xsl:value-of select="$artist"/></td>
                            <td><xsl:value-of select="$album"/></td>
                            <td><xsl:value-of select="$genre"/></td>
                            <td><xsl:value-of select="$year"/></td>
                        </tr>
                    </xsl:for-each>
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2008 - 15:34 #1
Hvad data er afhængigt af andet ? - hvordan er relationerne ?