Avatar billede mellowmik Novice
05. november 2008 - 23:25 Der er 10 kommentarer

kan ikke kobletil trådløsforbindelse

Jeg har tre pc'ere alle med trådløs netkort. Min ene pc vil, i modsætning til de andre, ikke længere koble sig på min egen trådløse forbindelse. Den har ingen problemer med at opkopble sig til naboens ikke-sikrede net...

Krypteringskoden er den samme, jeg kan ikke komme på, at jeg har ændret noget og de to andre pc'ere tilkobler umiddelbart.

Hvordan løser jeg det?

Netværkskort: Intel PRO Wireless 2200BG
Styresystem: XP
Routeren er en linksys
Avatar billede peet-49 Novice
06. november 2008 - 08:33 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern det trådløse netkort, genstart maskinen og lad systemet installere igen, så søges der automatisk efter netværk igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2008 - 11:10 #2
Hvis dit trådløse net kører på samme kanal som naboens, så skift kanal.
Avatar billede mellowmik Novice
06. november 2008 - 21:28 #3
Har prøvet løsning med at fjerne kortet i enhedshåndtering. Det ændrer desværre ikke noget.

skifte kanal - mener du ip adresse?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
07. november 2008 - 09:58 #4
Du skal opdatere driverne til 2200GB korter og bruge Intels egen utility for trådløs netværk.

http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=1637
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2008 - 23:14 #5
Nej du skal ind i routerens opsætning, og gå ind under trådløs. Der kan du skifte kanalen som dit trådløse net anvender. Dit netkort tilpasser sig den nye kanal.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
10. november 2008 - 11:23 #6
Det er helt rigtigt Dragon, men Intels kort skal opdateres alligevel.
i 99% af de tilfælde der er problemmer med et trådløst netværk er der et intel kort involveret.
Avatar billede mellowmik Novice
10. november 2008 - 21:53 #7
Kortet har virket tidligere - kan driveren sådan uden videre blive forældet? Er der noglæe risici ved at opdatere driveren - kan jeg få brug for at "tilbageopdatere"?

Jeg forsøger mig med at skifte kanal, men det lyder jo også mærkeligt, når nu mine to andre computere kobler på netværket uden problemer?
Avatar billede mellowmik Novice
10. november 2008 - 22:53 #8
Tilføjelse:

Netværkskortet virker som nævnt på naboens ikke-sikrede net bare ikke på mit eget...
Avatar billede jakobcl Nybegynder
11. november 2008 - 11:21 #9
Du kan ju prøve at checke Intels hjemmeside, og se hvor mange driver opdateringer der er.

Men en af grundene er dens power save mode, som slår nogle routere ud.

Men gør dog udelukkelsesmetoden. Prøv med mere end en PC på din router og se hva resultatet bliver.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 00:34 #10
Prøv nu at skifte kanal på det trådløse net !