Avatar billede fly3r Nybegynder
06. november 2008 - 13:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flyt af data fra Excel til Word?

Hej!

Jeg skal have dannet nogle breve ud fra data modtaget i en Excel fil.

Jeg har fået den til at vælge den rigtige adresse og modtager, men herefter skal jeg have den til af vælge nogle felter i Excel arket, som ikke lige er til at standardisere. Dvs jeg skal altså selv kunne vælge hvilke felter der skal vises hvor i word dokumentet.

Er der nogen der har en god ide til hvordan det kan gøres?

På forhånd tak
Avatar billede jkrons Professor
06. november 2008 - 22:13 #1
Hvis du selv skal kune vælge felterne og deres placering, er den eneste løsning nok "håndarbejde".
Avatar billede hcars Novice
07. november 2008 - 21:00 #2
Hvis du åbner Guiden "Brevfletning" burde du kunne lave flere felter i din brevskabelon. Jeg går ud fra, at dit regneark er ordnet, så der til et givet navn hører adresse og flere øvrige felter.
Avatar billede jkrons Professor
07. november 2008 - 22:51 #3
hcars--> Du har nok ret, men som jeg opfatter spørgsmplet, skal der kunen vælges forskellige felter fra Excel, afhængig af, hvilket navn, der er valgt, og disse felter skal ikke nødvendigvis placeres samme sted i dokumentet.
Avatar billede hcars Novice
07. november 2008 - 23:35 #4
Ahh. Ja, hvis det er tilfældet, så er det nok klippe-klistre eller lignende.

Måske en mulighed med forskellige makroer: Makro 1 indsætter værdien fra c-feltet på cursor-positionen i tekstdok, Makro 2 indsætter værdien fra d-feltet osv.

Så kan fly3er selv aktivere ønsket felt, nå+r han har stillet cursoren rette sted uden at skulle ulejlige sig over i regnearket.
Avatar billede fly3r Nybegynder
14. januar 2009 - 17:56 #5
h