Avatar billede oy-bsj Nybegynder
07. november 2008 - 07:58 Der er 2 kommentarer

2 trådløse netværk skal "samles" til ét ?

Hej

Jeg har følgende netværk :

Linksys WRT54GS Trådløs Router
og
Linksys WAP54G Trådløs Accesspoint

Der er et kabel imellem router og accesspoint og alt fungerer faktisk fint. Men det er jo 2 forskellige netværksnavne (det er hedder f.eks. netværk1 og det andet netværk1.ap - så når jeg er i den ene ende af huset, så skal jeg koble på AP-netværket og modsat i den anden ende af huset.
Jeg har naturligvis fuld adgang til de samme ting - hastighed osv. er også tiptop, men det var jo rart om den bare skiftede imellem de 2 netværk automatisk

Er det det man kalder et "Bridge-netværk" ? eller ?

Hvad skal jeg gøre ?

Jeg vil gerne ende ud med bare at have ét trådløst netværk som hedder f.eks. "Netværk" - selvom det reelt er 2 forskellige

Mvh.
Jensn
Avatar billede tonygk Nybegynder
07. november 2008 - 09:12 #1
Ud fra det du siger, skal det slet ikke være et problem. Du skal bare give dit AccessPoint en fast IP-adresse i samme subnet som din router er, og taste det samme SSID som din router.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
07. november 2008 - 09:53 #2
Yup.

Det er ikke helt korrekt.

For hvis du nu er trådløst på router og går ned i den anden ende af huset til AP'en, så vil du kun ryge over på AP'en når du mister forbindelsen til Routeren. Derved vil du også miste forbindelsen kortvarigt.

Ellers skal du have et roaming program på din PC.