Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
12. november 2008 - 07:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Super trådløst netværkkort?

Hejsa

Findes der et trådløst netværkkort som er kraftigere en det almindelige??

Min søns værelse ligge lidt langt væk fra routeren, og kan derfor kun lige med nød og næppe få forbindelse. Ikke fedt!
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. november 2008 - 07:47 #1
Du kan brug trådløs netværk me 802.11n, altså med "n" teknologi.
Det kræver dog at du skal have både en trådløs router og et trådløs netkort som understøtter det. Det har noget længere rækkevide (kun indvendig, og unvendig er ligsom andre router) og kører også hurtigere (up til 300 mbs).
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
12. november 2008 - 08:21 #2
Problemet er at han har værelse i et anneks som ligger lidt væk fra huset, og du skriver at den ikke virker bedre udendørs.

Så er der ikke en anden mulighed??
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. november 2008 - 08:28 #3
Det er noget som hedder Bridge. det betyder at du kan sende signalet trådløs til en modtager i anneksen. der kan kan tilslutte sin maskine med kabel til det. Det kræver 2 router eller AccessPoint som understøtter Bridge funktionen (en i hver side).
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 09:56 #4
SiteCom og andre producerer en "Range extender", der simpelthen modtager signalet trådløst fra routeren - forstærker det op og sender det videre trådløst. Benytter den selv - virker udmærket..
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
12. november 2008 - 20:05 #5
Hey bvesth

Det lyder spændende. Er den bare lige at sætte op?
Og hvor meget får du ca. ud at det? Jeg mener hvor meget hastighed ud af det i forhold til hvis den ikke er i mellem?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
12. november 2008 - 21:58 #6
Du kan pröve med en range extender som tonygk foreslår.
vil anbefale at du köber en af samme märke som din trådlöse router.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
18. november 2008 - 17:48 #7
Når men jeg så ikke lige sidste postering. Men spørger alligevel.....skal det være samme fabrikat?? Jeg har købt en brugt en men det givet ingen ting.

Sætter man den bare til strøm, og så finder den selv ud at det eller hvad??
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
26. november 2008 - 13:52 #8
Send venligst svar
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
05. december 2008 - 10:14 #9
Lukker nu!