Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 10:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Formaterer Disk

Kan ike få lov til at formaterer HD under installation af XP
Det er SATA2 disk der sidder på. Kan dog få lov at lave quick format.
Disken sidder på gigabyte GA-EP45-DS3P motherboard.

Har 2 maskiner der opfører sig på nøjagtig samme måde med dette bundkort (2 stk.) Bios er opdateret til nyeste. Har forsøgt 2 tidligere versioner af bios.

Maskinerne har forskellig ram, processor og gfx.

Begge diske er testet på et andet system, de fejler intet...

Er der noget jeg har overset ?
Avatar billede peet-49 Novice
18. november 2008 - 11:00 #1
Du trykker L for, at slette partitionen, derefter formateres drevet. Du gør det under indstallationen af XP
Avatar billede peet-49 Novice
18. november 2008 - 11:01 #2
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 11:06 #3
Hmm, ja det har jeg prøvet utallige gange.
Oprettet nye partitioner osv. Men full format lader sig ikke gøre. Her kommer den frem og skriver at der er fejl på disken... Og det er der absolut ikke på nogle af dem.???
Avatar billede peet-49 Novice
18. november 2008 - 11:15 #4
Der er normalt et testværktøj hos producenten af disken til download.
Avatar billede peet-49 Novice
18. november 2008 - 11:15 #5
Det kan også skyldes en ramfejl.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 12:30 #6
Ja men ram har fungeret upåklageligt i endre maskiner.
Og har sat dem op til timing de kræver.
Avatar billede peet-49 Novice
18. november 2008 - 12:32 #7
Opret og formater i en anden maskine.
Avatar billede peet-49 Novice
18. november 2008 - 12:33 #8
Opret partition, skulle der stå.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 12:36 #9
ja det er også blevet løsningen, men hvad kan det skyldes
Avatar billede hcma Novice
18. november 2008 - 17:57 #10
hvad med en gang Killdisk ?
http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.  exe-fil ligger her: http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe

Helgec har lavet en udmærket vejledning i brugen af Killdisk:  http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 19:35 #11
Download og brænd http://helgec.dk/unik.iso skal brændes som bootimage,se hvordan på http://helgec.dk/livecd.html boot op på disken og formater fra DOS så bør det spinde
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
19. november 2008 - 10:46 #12
ja man kan saktens gører det på en del måder, men hvordan løser jeg det aktuelle. Kan jo ikke passe man ikk kan formaterer en HD med XP installation
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 10:58 #13
"Og det er der absolut ikke på nogle af dem.???" Hvad er din forudsætning for den påstand??
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. september 2010 - 16:55 #14
points til nogen