Avatar billede ksveigaard Nybegynder
18. november 2008 - 13:06 Der er 4 kommentarer

Hvordan flytter man bedst data til en pivot tabel.

Jeg har en mængde data som indskrives i 4 koloner fra række 13 til 37. Disse forsætter så i grupper af 4 pr, dag, med ialt 31 dage.
Eks.
B13-B37 = Kr (B, F, J, N etc, DR)
C13-C37 = stk (C, G, K O etc, DS)
D13-D37 = mærke (D, H, L, P etc, DT)
E13-E37 = sælger (E, I, M, Q etc, DU)

Hvordan overføres disse data simpelst til en samlet pivot base.
Idag gøres det ved at et andet fanblad har fire koloner med ref, til alle overstående celler. eks (="ark"B13)
Men det virker ikke som den mest smarte løsning, og virker meget tungt i arket ?
Avatar billede komputerdk Mester
18. november 2008 - 16:10 #1
skal det forstås sådan at hver måned har hver deres fane ???

for hvis det er tilfældet er at det at lave en kode der går arkene igennem og samler dem under hinanden og laver en måned eller dato .....
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
20. november 2008 - 21:22 #2
Alle data er i et faneblad,
Så data for d.1 stå i
B13-B37 = kr
C13-C37 = stk
D13-D37 = mærke
E13-E37 = sælger

Data for den 2. stå i
F13-F37 = kr
g13-g37 = stk
h13-h37 = mærke
i13-i37 = sælger

og sådan forsætter det indtil d. 31.

Min metode hidtil er blot et simpelt link fra celle til celleet fylder for meget.
Sidste krav er data skal være opdateret hele tiden.

Giver det mening
Avatar billede komputerdk Mester
21. november 2008 - 15:22 #3
hmm, kan man hente det et sted?
Avatar billede ksveigaard Nybegynder
24. november 2008 - 14:00 #4
Nej desværre, der indskrived dagligt i felterne under henholdsvis kr, stk, mærke og sælger. Hvilket er derfor at min eneste metode indtil nu er en hel samling link til de aktive celler, med det er meget omnstændigt, og tungt i excel.