Avatar billede greco Nybegynder
18. november 2008 - 14:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Synology DS-107+, hvilken harddisk?

Har planer om at købe et nas-drev, synology ds-107+. Udover at det skal være en 3,5" SATA-harddisk, hvilken type harddisk vil så køre bedst med denne nas drev-model og hvilke typer skal jeg evt undgå? (læg mærke til at det er modellen 107 plus, hvis det har noget at sige).
Avatar billede snabeljan Nybegynder
18. november 2008 - 14:45 #1
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2008 - 14:48 #2
Western Digital har gode diske tildette formål:

WD5002ABYS 500GB
WD7500AACS 750GB
WD7500AYPS 750GB
WD1000FYPS 1000GB
WD10EACS  1000GB
Avatar billede komputerdk Mester
18. november 2008 - 14:49 #3
Da NAS har begrænsninger , så er det ikke super vigtigt at disken er hurtig, så du kan sagtens nøjes med en 5400rpm disk.

Omvendt så er der ingen grund til at give ekstra for en 5400rpm. mit råd vil være at købe en 7200rpm SATA(II) disk, med en større buffer på en 320-500GB. så kan du altid bruge disken i din maskine hvis du skal have en der er større til din NAS.

BTW 107+ er så meget mere end et netværksdrev.. den kan nogle ting (web, printserver , streaming,mm)
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. november 2008 - 14:50 #4
Hvor stor skal disken være? og hvor meget vil du ofre.

du kan bruge de fleste 3,5" på maks 750 gb.

Men de fås i mange varianter.
og det er også lidt efter dine krav til disken, om det skal være 5400rpm eller 7200 rpm
Avatar billede snabeljan Nybegynder
18. november 2008 - 14:51 #5
Så der er rimelig frit slag. Min anbefaling er dog klar. Tag ikke nødvendigvis den billigste disk (har lige haft 2 crashede diske i min Synology - formentlig fordi jeg købte nogen der ikke var supporterede), men tag f.eks. en serverdisk som Seagate ST31000340NS ... lidt dyrere, men billig, hvis du bare har et enkelt nedbrud!
Avatar billede snabeljan Nybegynder
18. november 2008 - 14:52 #6
MEN TAG NU KUN EN SUPPORTERET DISK :)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 00:34 #7
jeg har netop sat 2 x 500Gb WD5002Abys-01B1B fordi de havde bedre levetidsgarenti end de fleste.
Mit NAS drev er et DS207+ og det kører Raid 1 -- og med synkronisering, der betyder at i samme øjeblik en fil er ændret bliver den spejlet på DS207+ og den gamle fil lægges gemmes i det antal versioner der ønskes.... DS207+ er en meget positiv oplevelse og ikke meget dyrere end DS 107 --- og du kan jo senere sætte den sidste disk i :-) mvh BvestH
Avatar billede greco Nybegynder
27. november 2008 - 21:43 #8
Tak for alle svarene, har købt en WD harddsik nu. Det bliver snabeljan, der løber med pointene, hovedsageligt pga det med den kompatible disk. Så snabeljan, angiv et svar.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
28. november 2008 - 19:06 #9
:) Held og lykke med WD disken !

Tak for points
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2008 - 12:33 #10
Alle diske jeg nævner er taget direkte fra kompatibilitetslisten, så velbekomme.