Avatar billede doto Nybegynder
18. november 2008 - 14:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kriterie i forespørgsel

I en tilføjelsesforespørgsel skal jeg i et felt under kriterier skrive ”forskellig fra D og min og TAL” da jeg har en række poster, hvor poster der indeholder D, min og TAL ikke skal vises.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 14:44 #1
<>"D" and <>"min" and <>"tal"
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 14:44 #2
hvis det er tekst!~)
Avatar billede doto Nybegynder
18. november 2008 - 15:05 #3
Hej spg,

Jeg har prøvet at skrive det du foreslår, men posterne kommer alligevel frem...Og det er tekst.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 15:11 #4
prøv lige igen!~)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 15:13 #5
jeg er den der er ude af døren, held og lykke...
Avatar billede jensen363 Forsker
18. november 2008 - 15:35 #6
Prøv alternativt :

Not In ("D";"min";"TAL")
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2008 - 15:43 #7
Not In ("D","min","TAL")

(IN SQL)
Avatar billede doto Nybegynder
18. november 2008 - 16:03 #8
Hej jensen363 og terry,

desværre posterne bliver vist alligevel...
Avatar billede doto Nybegynder
18. november 2008 - 16:15 #9
Jeg får en kollega til at se på databasen i morgen og vender tilbage...
Avatar billede jensen363 Forsker
18. november 2008 - 16:25 #10
måske har du mellemrum/blanke tegn i de tekster du forsøger at frasortere ?
Avatar billede horsmark Nybegynder
18. november 2008 - 16:33 #11
(du mangler sikkert et wildcard ellers kigger den KUN på et bogstav -> "D" ved ikke hvordan access indsætter wildcard...

SELECT
*
WHERE
min_kollonne NOT LIKE '*D*' AND
min_kollonne NOT LIKE '*min*' AND
min_kollonne NOT LIKE '*tal*'
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 20:44 #12
fandt du ud af det?~)

...ellers så hvis du har mulighed for det, så kan du altid sende din db til spg.eksperten@gmail.com

!~)
Avatar billede doto Nybegynder
23. november 2008 - 21:12 #13
Hej spg,

Tak for din hjælp!!!
Min kollega har ikke haft tid til at se på problemet. Men jeg er kommet frem til at der er et eller andet med forespørgslen som jeg ikke lige har styr på. Dit forslag til kriteriet er i hvert fald korrekt. Jeg kan desværre ikke sende db'en til dig, da den indeholder fortrolige oplysninger. Ellers tusind tak!
Hvis du sender dit forslag som 'svar' vil jeg give dig point.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 23:15 #14
Håber i får styr på det hele, men ellers må i jo komme igen!~)
Avatar billede doto Nybegynder
24. november 2008 - 07:22 #15
Hej spg,

TAK!