Avatar billede spliid Nybegynder
19. november 2008 - 20:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af semiprof trådløst accesspoint

Efter at have døjet med en af de nyere versioner af Linksys WRT54G, vil jeg gerne have fat på et stabilt accesspoint.

Jeg har 2 IP overvågningskameraer kørende, og problemet med Linksys'en er at linket dør efter 3-4 dage. Efter en powercycle på routeren er alt i orden igen.

Hvad kan I anbefale? Kan både være router eller bare et accesspoint, og der er ingen særlige krav hverken til rækkevidde eller 802.11n - bare det har 802.11b/g. Prismæssigt vil jeg helst ikke over 2.000 kr.
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2008 - 00:35 #1
Har du prøvet og smide DD-Wrt på din Linksys?
http://www.dd-wrt.com
Der findes flere versioner af WRT54G, og det er lidt forskelligt at installere afhængig af model. Se evt. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices
Brugte det på min WRT54G i sin tid, hvilket optimerede stabiliteten en hel del, og gav samtidig en række fornuftige ekstra features.
Hvis du alligevel vil ha en ny, så undersøg ud fra dem der kan benytte DD-Wrt, da de features den giver langt flere (brugbare) funktioner end de fleste routeres standardfirmware.
Avatar billede spliid Nybegynder
20. november 2008 - 06:27 #2
Kender godt dd-wrt og har privat brugt sveasoft i snart mange år. Men routeren er en v7, så den er ikke meget værd i den henseende.
Avatar billede spliid Nybegynder
20. november 2008 - 06:27 #3
- og jeg har ikke brug for funktioner, jeg har brug for stabilitet ;-)
Avatar billede spliid Nybegynder
01. december 2008 - 22:24 #4
lukker
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
02. december 2008 - 10:00 #5
fant du noget der dur... har samme krav som dig ser det ud til..