Avatar billede langbein Nybegynder
21. november 2008 - 22:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GPS program for Windows XP

Hei !

Jeg har kjøpet en liten Asus EEE 900 som jeg har installert Windows XP på. Dette kjører meget bra. Jeg tenkte at det kanskje hadde vært en ide å bruke den som GPS enhet også, så jeg tente på å kjøpe en USB GPS antenne.

Hva slags programvare kan man bruke i en slik sammeneheng, enten kommersielt eller gratis ?

Er det ellers noen spesiell antenne/chip type som kan anbefales ?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2008 - 22:50 #1
langbein--->  Hvorfor har du installer xp på den. ?
Avatar billede inglenook Praktikant
21. november 2008 - 22:53 #2
Microsoft Autoroute virker fint med en USB GPS modtager
Avatar billede langbein Nybegynder
22. november 2008 - 00:46 #3
samsonjens ->

Fordi det var det som tok lengst tid å få til på en bra måte. I utgangspunktet så var det bare Linux som ville kjøre sånn noenlunde godt. Den medfølgende Xandros kan moddes til å gjøre mye mer enn den gjør som standard installasjon.

Ville ha et par spesielle Windows programmer til å kjøre så det måtte prøves det og. Synd å si det men, Windows XP kjører nå meget hurtig mot SSD'en.