Avatar billede mejse Nybegynder
23. november 2008 - 12:12 Der er 1 kommentar

My Book World Edition II 1TB access denied

Jeg kan kun få disken til at virke ved at genstarte og kun ved at tillade "everyone" ful adgang, men det virker kun kort. ja faktisk stopper den overførelsen midt i en fil og skriver "access denied"

Jeg startede med at prøve det med mionet, men py ha det kan da virklig ødelægge alt, opsætningen har jeg lavet direkte på disken ved at bruge dens ip og det program der ligger der - til opsætning af mapper og kontoer.

Men lige godt hvad jeg gør når jeg opretter brugere med fuld adgang, ja så har de det ikke,

Er der en der kan hjælpe, er ved at være der hvor jeg tænker over om jeg ikke har en økse i garagen.

Maybritt
Avatar billede TommyB Nybegynder
27. januar 2009 - 14:59 #1
MyBookWorld kører en skrabet Linux, og de symptomer du beskriver lyder som fejl på en disk, når kernen opdager en fejl skynder den sig at re-mounte disken i en skrivebeskyttet tilstand.

Det kunne lyde til at være det der sker. Altså at der er fejl på disken, eller at der sker fejl.

Jeg ville starte med at finde manualen og se om der står noget med "Filesystem-check" eller andet, det svare til en scandisk i windows.