Avatar billede muddyw. Praktikant
26. november 2008 - 00:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

shell32.dll fejl

jeg har pludselig fået det problem, at jeg ikke kan komme ind i mit system - jeg får en fejlmelding der siger:

"fejl under indlæsning af C:\Windows\system32\shell32.dll"

når jeg ex er i kontrolpanel og vil åbne systemmappen mm.

jeg har en shell32.dll i ovenstående mappe.

hvad kan dette skyldes og hvordan kan jeg afhjælpe problemet?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2008 - 06:41 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2008 - 06:46 #2
Du kan også klikke start, kør skriv sfc /scannow og ok din installations skive skal ligge i drevet, afstand mellem sfc og/
Virker så må du lave en reparair af systemet, du kan se her hvorsan man gør.
http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2008 - 07:59 #3
virker det ikke, så (skulle der have stået)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2008 - 12:33 #4
Du skriver du ikke kan komme ind i systemet, men du kan godt komme ind i kontrolpanel?

Forvirret! Forklar det nærmere, for jeg læser det som om du ikke kan starte windows op...
Avatar billede realbeekay Nybegynder
26. november 2008 - 12:38 #5
Du skulle vel ikke tilfældigvis have Comodo Firewall installeret?
Jeg har oplevet noget tilsvarende hvor problemet var denne noget restriktive firewall. Kan ikke huske hvilken version.
Avatar billede muddyw. Praktikant
26. november 2008 - 15:39 #6
jo jeg kan godt starte windows op....
og jeg har Comodo Firewall installeret, og jeg synes faktisk at den har opført sig underligt efter jeg har opdateret til v. 3.5.55810(jeg har skulle fortælle helt forfra hvilke programmer der må dit og dat)....prøver lige silbidors forslag
Avatar billede muddyw. Praktikant
26. november 2008 - 15:41 #7
jeg har faktisk osse en NVCP.DLL der popper nu hver gang windows starter ??
Avatar billede hcma Novice
26. november 2008 - 16:05 #8
NVCP.DLL må være noget til dit grafikkort.
prøv at opdatere driveren dertil
Avatar billede hcma Novice
26. november 2008 - 16:07 #9
Avatar billede realbeekay Nybegynder
27. november 2008 - 08:25 #10
Prøv at afinstallere Comodo
Avatar billede muddyw. Praktikant
02. juni 2009 - 21:22 #11
det er godt nok lang tid siden jeg har oprettet denne tråd - jeg ved ikke hvad der var galt men jeg reinstallerede windows - er der nogen der vil ha points